Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu tenorul Arnold Bezuyen

Publicat: miercuri, 4 Septembrie 2013 , ora 10.45

"Nu am fost niciodată în România, în București. Sunt o persoană interesată de alte culturi, în a cunoaște locuri noi, a simți viața de pe alte meridiane." - Arnold Bezuyen


"Arnold Bezuyen hat diesen angenehm timbrierten schönstimmigen Siegfried-Tenor, dem er auch zu seinem martialischen Äusseren grosse Kraft beimischen kann." - Der Neue Marker, May 2012 (Arnold Bezuyen are un timbru plăcut, o frumoasă voce de tenor în rolul Siegfried și care poate adăuga apariției sale amenințătoare o mare putere.)


D-le Arnold Bezuyen, vă mulțumim că ați acceptat să ne acordați acest interviu înaintea venirii la București. Activitatea dumneavoastră artistică este foarte legată de Wagner, Mozart și Richard Strauss, sunt creații pe care le interpretați pe toate scenele lumii. Ce înseamnă Wagner pentru dumneavoastră?

Wagner este un important compozitor deoarece el este cel mai emoționant și fascinant creator pentru vocea mea, pentru personalitatea mea artistică. Desigur iubesc opera lui Mozart, dar nu îl interpretez prea des; mai multe opere de Richard Strauss și Richard Wagner se află în repertoriul meu. În ultima vreme am interpretat atât de multe roluri wagneriene încât pot spune cu toată inima: sunt un cântăreț wagnerian. Atunci când Wagner a compus, nu exista un prototip de voce wagnerian, acest prototip nu înseamnă pentru mine doar o tipologie vocală, dar și o anume percepție a esenței muzicii lui. De aceea consider că sunt persoana potrivită pentru a cânta Wagner.


La București veți fi Mime în cadrul Tetralogiei. Este un rol important pentru dvs.?

Am interpretat rolul Mime doar în Opera Siegfried și niciodată în Aurul Rinului, deoarece mi s-a oferit numai rolul Loge la Bayreuth. Este o mare provocare pentru mine să realizez Mime și în Aurul Rinului. Mime este în contrast cu Lohengrin, Siegfried. Cel mai important în acest rol este pronunțarea cuvintelor și să fii actor pe scenă. În cazul meu nu-mi doresc să fiu etichetat pentru un anume rol - tenor liric sau dramatic în creația wagneriană. Îmi place să realizez toate rolurile. Sunt un bun actor. La București voi interpreta rolul Mime în concert. Poți să te joci cu cuvintele și să convingi publicul că ești potrivit pentru acest rol.


Acum la Bayreuth sunteți implicat într-o nouă producție.

Noua producție aparține Operei din Leipzig. Este prima operă compusă de Richard Wagner. Muzica Operei Zânele este foarte interesantă. Este foarte greu să descoperi să simți că este Wagner. Auzi foarte mult Bellini, Beethoven, Biber dar nu poți afirma cu certitudine că este Wagner și că întrevezi evoluția lui ulterioară. Este o operă frumoasă, dar are puține lucruri în comun cu opusurile viitoare. Rienzi, Dragoste interzisă și Zânele nu au fost niciodată prezentate în spectacol pe scenă și vor fi interpretate într-o altă sală și nu în Festspielhaus, dar într-o clădire separată.


Trebuie să remarc d-le Arnold Bezuyen că ați avut ocazia să parcurgeți întreaga creația wagneriană. Wagner poate fi considerat un compozitor modern, unul aparținând secolului XXI?

Richard Wagner a scris opera sa în secolul al XIX-lea și a inclus-o în acel secol și în secolul XX și nu în secolul XXI. Regizorii de astăzi montează operele wagneriene într-o viziune ce aparține secolului XXI. Dar muzica este romantică și cu importante deschideri către secolele viitoare.


D-le Arnold Bezuyen vă bucurați să participați la Festivalul George Enescu?

Nu am fost niciodată în România, în București. Sunt o persoană interesată de alte culturi, în a cunoaște locuri noi, a simți viața de pe alte meridiane. Istoria acestora, bucătăria de aici, arta. Sunt foarte interesat și bucuros să fiu invitat la București. Nu am văzut și nu am fost niciodată la Festivalul George Enescu. Sper să am ocazia ca în acele zile, în afara repetițiilor să simt atmosfera Festivalului, să vizitez și să cunosc orașul.


În finalul interviului nostru ați dori să adresați câteva cuvinte publicului din România, care a avut ocazia doar să vă audă în transmisiunile de la Bayreuth?

Plăcerea este de partea mea și sunt foarte bucuros că publicul din România mi-a urmărit cariera în transmisiunile de la Bayreuth, unde sunt oaspete din 1998. Cânt acolo de 15 ani cu toată inima și cu mare plăcere opusurile wagneriene. Sunt bucuros să văd publicul care m-a urmărit în acești ani, în doar câteva săptămâni.


CV Arnold Bezuyen

Născut -Olanda
Arnold Bezuyen și-a început cariera în teatre din Augsburg și Bremen, cântând ca Pinkerton, Rodolfo, Turiddu, cântărețul în "Der Rosenkavalier", Cassio, Ismaele, Alfredo, Alfred și Loge în "Das Rheingold". Cu ultimul rol a debutat în 1998 la festivalul Bayreuth sub bagheta lui James Levine și l-a înregistrat pe CD în același an alături de Gustav Kuhn.

Interviu realizat de Irina Hasnaș