Arhivă : Interviuri Înapoi

Soprana Laura Tătulescu - în programul Festivalului Internațional Glyndebourne

Publicat: miercuri, 19 Iunie 2013 , ora 14.18

Soprana Laura Tătulescu întruchipează miercuri, 19 iunie 2013, rolul "Susanna" din opera mozartiană "Nunta lui Figaro" în programul renumitului Festival Internațional Glyndebourne din Anglia. Cu această ocazie, cunoscuta soprană a acordat un interviu postului nostru de radio.


Laura Tătulescu faceți parte dintr-o distribuție a spectacolului Nunta lui Figaro, pe scena operei din Glyndebourne. Am citit câteva comentarii referitoare la acest spectacol și unul dintre spectatori vă compara cu Ileana Cotrubaș. Aș vrea să vă întreb dacă în construcția acestui rol, Suzanna, un rol foarte important de altfel, ați avut un anume model și dacă poate Ileana Cotrubaș a fost printre modelele dumneavoastră?

Când cineva te compară cu Ileana Cotrubaș onorează, dar sigur că și obligă. Rolul acesta îl cânt din 2007 și am construit încet-încet ceea ce credeam eu că face parte din personajul acesta, ceea ce cred eu că este și cine cred eu că este Susanna. Sigur că am ascultat înregistrări dar nu am vrut să mă las influențată de niciuna, pentru că am dorit să fac ceva ce este al meu, o concepție mea a Susannei.


Spuneți că acest rol face parte din repertoriul dumneavoastră încă din 2007. Ați avut ocazia să-l prezentați pe mai multe scene. Spuneți-ne ce are special rolul Susanna de pe scena operei Glyndebourne, în sensul a ceea ce vi s-a cerut din partea regizorului.

În primul rând e o producție de anul trecut. Este o regie modernă. Povestea are loc în anii '60-70'. N-am mai făcut niciodată o regie de Nunta lui Figaro așa, dar trebuie să spun că funcționează excepțional de bine. Sunt momente comice, sunt momente sensibile, unde o înțelegem pe contesă și suntem de partea ei și momente unde contele se face de râs. Sunt momente unde, dau un exemplu, la nunta propriu zisă s-a făcut o coregrafie care a prins foarte frumos și la public, chiar dacă povestea este plasată în anii '60-70', ține legătura cu libretul, deci nu se depărtează de libret. Și ăsta este un lucru foarte, foarte bun.


Am văzut că sunt foarte multe spectacole. Dumneavoastră participați la toate sau aveți o dublură?

Fac toate spectacolele care sunt, dar fiecare dintre soliști are o dublură. Se poate întâmpla oricui să se îmbolnăvească, dar eu sunt programată să le fac pe toate.


Care este momentul dumneavoastră preferat din opera Nunta lui Figaro?

E foarte greu să aleg. Poate tot actul doi. Se întâmplă foarte multe și Susanna nu pleacă de pe scenă și acolo povestea merge mai departe și este foarte temperamentală. Sunt tot felul de situații și din punct de vedere muzical și din punct de vedere al regiei. Actul doi este cel mai excitant, ca să spun așa. După ce am făcut aceste 17 spectacole, Doamne-ajută!, plec la New York, tot pentru Susanna, Nunta lui Figaro și apoi la Berlin, tot pentru Nunta lui Figaro.


La New York unde anume veți cânta Susanna?

La Lincoln Center va fi variantă scenă de concert, însă cu decor și regie. Va fi foarte interesant.


Iar la Berlin
?

La Berlin la Konzerthaus, în aceeași formulă.

Interviu realizat de Monica Isăcescu