Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu pianistul Boris Berezovski

Publicat: marți, 6 Noiembrie 2012 , ora 14.48
În 6 noiembrie 2012, celebrul pianist Boris Berezovski susține un recital la Ateneul Român, un eveniment înregistrat de Radio România Muzical ce va putea fi ascultat în preajma sărbătorilor de Crăciun.

Ce înseamnă pentru dumneavoastră un recital, o nouă ocazie de a vă exprima gândurile, sentimentele și de a le împărtăși cu ceilalți, provocarea de a cuceri un public nou, o permanentă căutare de a găsi un nou înțeles unor piese muzicale bine știute, un fapt comun, obișnuit pentru orice artist?

Cred că este doar un prilej de a cânta muzica pe care o iubesc. Asta este cel mai important. Recitalul din această seară este foarte important, pentru că de obicei vin aici ca invitat în festivalul Enescu, care este un eveniment extraordinar, dar care îți impune o serie de restricții în privința repertoriului. În recitalul de azi pot arăta ce îmi place cu adevărat. În al doilea rând este felul în care evoluează relația cu oamenii, pentru că nu cred că este de ajuns un singur festival. În București, totul este centrat în jurul Festivalului Enescu, nu mai rămâne mult pentru alte activități și mă bucur că mă aflu aici și într-un eveniment de sine stătător, pentru că artiștii ar trebui să fie relativ liberi.

Titlul unui interviu anterior cu dumneavoastră vă numea "vrăjitorul pianului". De ce anume credeți că mai depinde acea vrajă pe care pe care publicul o simte din partea unui pianist? În vremea lui Liszt, magia era legată de virtuozitatea extremă și de rapiditatea tempo-urilor cu care erau abordate anumite partituri. Ce v-a atras dumneavoastră, în zilele noastre, acest supranume, de vrăjitor al pianului?

Cred că este vorba despre repertoriul pe care îl interpretez. Întotdeauna aleg pentru recitaluri programe foarte dinamice, extrem de dificile. Recitalul din această seară nu face excepție. Este absolut minunat, spectaculos, cuprinde și piese inspirate din folclor, lucrări mai puțin cunoscute, ceea ce mi se pare important să nu cânți doar clișee, pentru că este necesar să lași un spațiu și pentru muzică necunoscută, alături de "Dansurile ungare" de Johannes Brahms.

Interviu realizat de Monica Isăcescu