ACUM:
22.30
Jazzy hour
Berti Barbera vă aduce albumul săptămânii.
Urmează: 23.30 Sunete contemporane
Apoi: 0.00 Adagietto În inima nopții, sonorități aduse din inima nopții...

Arhivă : Interviuri Înapoi

Tenorul Bogdan Mihai în rolul titular din opera 'Aureliano in Palmira' de Rossini

Publicat: luni, 18 Iulie 2011 , ora 12.19

 

 

Debutul tenorului Bogdan Mihai în Italia a avut loc în data de 15 iulie 2011 în cadrul Festivalului Valle d`Itria din orașul Martina Franca, unde a interpretat rolul Aureliano în opera Aureliano in Palmira de Gioachino Rossini. Detalii despre acest spectacol, a cărui reprezentație a fost reluată și în 17 iulie, am aflat dintr-un interviu realizat cu Bogdan Mihai în ziua premierei.


Ce ne puteți spune despre personajul Aureliano și partitura acestuia, dar și despre colaborarea cu ceilalți soliști?

Este o foarte mare bucurie să mă aflu pe scena acestui mare festival, poate cel mai important festival de belcanto din lume, gândindu-ne că aici au debutat și și-au creat un nume în belcanto cei mai mari, de la Mariella Devia, Mariana Nicolesco, Paulo Coni încoace. Rolul Aureliano poartă pe umerii săi o mare parte din istoria Romei și sunt foarte norocos să pot interpreta acest personaj extraordinar de dificil, cu foarte mari probleme politice, dar și de dragoste, el reprezentând de fapt puterea supremă.

Problema din punct de vedere muzical a acestui rol este cât se poate de grea, pentru că ai nevoie de o voce de bariton și una de tenor, deoarece scriitura este cât se poate de înaltă și de joasă în același timp. Împreună cu maestrul Giacomo Sagripanti și cu marele dirijor David Parry, cu care am cântat deja Armida și Bărbierul din Sevilla la Opera din Stuttgart, am stat și ne-am gândit care ar fi cele mai bune variațiuni, cele mai bune cadențe pentru vocea mea, astfel încât nu eu să merg înspre rol, ci el să vină înspre mine. Suntem o mică familie aici, producția în sine are o distribuție tânără și voci absolut superbe, de la Franco Fagioli - contratenor, Maria Aleida Rodriguez- o soprană de coloratură din Cuba cum eu nu am mai auzit de la Mado Robin și mă bucur din toată inima că mă aflu printre ei.


Cum ați descrie viziunea regizorală a lui Timothy Nelson având în vedere faptul că acest spectacol se montează destul de rar?

Viziunea este o combinație între clasic și modern, acțiunea petrecându-se în ruinele Palmirei; chiar el a spus că nu știe dacă vreodată a existat această Palmira și totul se întâmplă în zilele noastre, legat de războiul din Siria. Spectacolul conține de fapt un mesaj foarte clar: să renunțăm la egoism și la dorința de putere în slujba păcii și a liniștii. Opera Aureliano in Palmira este transmisă în direct la Radio3 Rai și cred că va face un tur al lumii, vom avea și un DVD care va apărea la prestigioasa casă discografică "Bongiovanni".

 

Interviu de Andreea Chiselev