ACUM:
19.00
Festivalul Internațional al Orchestrelor Radio – RADIRO
Urmează: 21.10 Opera în interpretări de referință Mari compozitori, mari interpreți.
Apoi: 0.00 Opera în interpretări de referință

Discurile anului 2018

Arhiva edițiilor anterioare: 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013

Francesco Geminiani - Concerti grossi op.7 cu ansamblul Café Zimmermann - la CD Review, 20 octombrie 2018

Bookmark and Share
Acest album se adresează în principal iubitorilor de muzică veche - o nouă apariție discografică sub semnătura ansamblului Café Zimmermann nu poate fi trecută cu vederea, având în vedere prestigiul acestor muzicieni și albumele lansate până în prezent - desigur în principal cu muzica lui Johann Sebastian Bach. Numele lor este de-altfel împrumutat de la celebra cafenea în care Bach susținea concerte la Leipzig, între anii 1720. Se adaugă muzica fiilor lui Bach, Vivaldi, Charles Avison, Jean Henri d'Anglebert, de asemenea albumul "Dom Quichotte" înregistrat împreună cu contratenorul Dominique Visse. Ansamblul resident al "Grand Théâtre de Provence" din Aix-en-Provence propune de această data un album cu muzică italiană - cele 6 Concerti grossi op.7 compuse de Francesco Geminiani, acest violonist și compozitor care a avut o carieră strălucită în Anglia. Înregistrat în septembrie 2017, acest material a fost lansat oficial, în 14 septembrie 2018 sub sigla Alpha, cunoscută pentru această focalizare asupra muzicii vechi, ansamblul Café Zimmermann prezentând aceste concerte cinci zile mai târziu la Festivalul de Muzică Veche de la Timișoara

Geminiani opus 7 - putem vorbi despre o premieră, sunt concerte aproape necunoscute în peisajul muzical actual. Și pentru membrii ansamblului Café Zimermann a reprezentat o experiență cu totul nouă - aceea de a se apleca asupra acestei muzici primite cu entuziasm, chiar punând la încercare experiența lor în domeniu, după cum declară clavecinista Celine Frisch. Surprinzător a fost acest demers și pentru violonistul Pablo Valetti. "Cum? A fost prima reacție a membrilor Café Zimmermann după o primă lectură a partiturilor - unele controversate, în egală măsură surprinzătoare și familiare".

Fiecare concert aduce ceva nou, avem o multitudine de forme, concerte în 3, 4 și 5 părți, cu episoade solistice inedite la instrumente atipice în epocă - fagot, spre exemplu, efecte speciale, de asemenea texturi diferite. "O muzică ce ne conduce pe căi neașteptate, susține același Pablo Valetti - de la biserică la teatru, din Italia în Franța, din secolul al XVII-lea în secolul al XVIII-lea". Nu comentez valoarea interpretării, care se înscrie în parametrii excelenței pe acest segment al muzicii de factură istorică, după cum suntem obișnuiți în cazul ansamblului Café Zimmermann. Reținem doar aspectul legat de profilul acestui nou album în care ni se oferă acces la o lume muzicală, până acum necunoscută.

Marina Nedelcu