VIDEO. Dirijorul Riccardo Chailly și Filarmonica della Scala di Milano: CD Review, 9 și 10 martie

Publicat: sâmbătă, 4 Martie 2017 , ora 20.23

Riccardo Chailly de la tânăra promisiune la Marele Maestru

Riccardo Chailly a fost cea mai promițătoare tânără vedetă a artei dirijorale a anilor '80. Iar așteptările în ceea ce îl privește s-au împlinit fără doar și poate. La nouăsprezece ani Chailly a fost numit dirijor asistent al concertelor simfonice ale Orchestrei Operei La Scala din Milano, asistent al celebrului Claudio Abbado. În 1982 a primit importanta funcție artistică de dirijor principal al Orchestrei Simfonice Radio din Berlin. Aproape imediat a reușit să îmbunătățească nivelul artistic al acestui ansamblul. Sub bagheta lui Riccardo Chailly orchestra a ajuns să fie comparată cu Orchestra Filarmonicii din Berlin, mai ales după setul impresionant de înregistrări ce a inclus o mult lăudată versiune a Simfoniei a 7-a de Anton Bruckner. Pentru Riccardo Chailly a urmat Londra, dirijor invitat principal al Orchestrei Filarmonicii din Londra (1982-1985) și Bologna, director artistic al Teatro Comunale (1986-1993), Mai mult decât atât, din 1988, el a activat ca prim dirijor al Orchestrei Concertgebouw din Amsterdam. Riccardo Chailly împlinise vârsta de 30 de ani. Din acel moment numele dirijorului s-a aflat pe afișul marilor orchestre ale lumii. Astfel, Orchestra Filarmonicii din Viena, Orchestra Filarmonicii din Berlin, Orchestra Radio Bavareză, Orchestra Simfonică din Londra, Orchestre de Paris, Orchestra Filarmonicii din New York, Orchestra din Philadelphia, Cleveland sau Orchestra Simfonică din Chicago sunt ansambluri pe care Riccardo Chailly le dirijează constant.

Și pe tărâmul tetrului liric, numele lui Riccardo Chailly este printre cele mai respectate, aplaudate de public și lăudate de critici. El colaborează constant cu Teatrul Metropolitan din New York, Opera Lirică din Chicago, Opera din San Francisco, Teatrul Covent Garden din Londra, Staatsoper din Vienna, sau Opera din Zurich. De asemenea, Riccardo Chailly este prezent la cele mai importante manifestări muzicale internaționale cum ar fi Festivalul de la Salzburg, Lucerna sau BBC Proms de la Londra.

Din anul 2015 Riccardo Chailly este Directorul Muzical al Teatrului La Scala din Milano și dirijor principal al Filamornica della Scala, orchestră cu care a realizează un program foarte dens de concerte, turnee internaționale și proiecte discografice, unul dintre cele mai recente fiind acest album pe care îl ascultați în premieră la CD Review.

Overtures, Preludes & Intermezzi

Acesta este titlul albumului pe care Riccardo Chailly, împreună cu Filarmonica della Scala di Milano, l-au lansat pe 3 februarie 2017, o colecție de momente orchestrale din mari capodopere ale teatrului liric ce este inclusă in campania Discurile anului 2017. Este un album cu un sunet spectaculos care sărbătorește practic trei secole de muzică a cărei glorie s-a născut sub cupola legendarei La Scala din Milano. Este o colecție ce cuprinde uverturi, preludii și intermezzi din opere de Verdi, Rossini, Donizetti, Puccini și multe alte nume a căror identitate o voi dezvălui pe parcursul celor două episoade CD Review. Record Review din Londra scrie că albumul este o perspectivă interesantă muzicii orchestrale italiane din epoca romantică. iar Filarmonica della Scala di Milano este spumantă. Intepretarea este vibrantă și debordantă când ridică energic cortina de pe uverturile lui Verdi si Rossini; reținută și delicată în partitura lui Catalani. . . plină de pasiune și expansivă în intermezzo-urile de Puccini și Leoncavallo.

Cuvinte care cred că v-au stârnit curiozitatea pentru a asculta acest album, care este o noutate pentru bogata discografie a lui Riccardo Chailly.

Iată câteva dintre argumentele cu care vă fac invitația de a asculta CD Review pe 9 și 10 martie  de la ora 11,30.