VIDEO. Muzica serialului britanic de televiziune Black Mirror în premieră la CD Review pe 15 februarie

Publicat: luni, 13 Februarie 2017 , ora 19.22

Cine este Max Richter?

Compozitor britanic de origine germană, Max Richter este cel care, din anul 2000 încoace a intrat în grupul celor mai influenți creatori ai curentului post-minimalist. Richter a studiat la Royal Academy of Music din Londra, iar apoi cu Luciano Berio în Italia. Max Richter compune și înregistrează propria-i muzică. A scris muzică de scenă, operă, balet și muzică de film. Discografia sa are la activ 7 albume care au inspirat multe producții de televiziune și cinematografice.

Cel mai recent album al său a fost lansat pe 27 ianuarie 2017. Este intitulat Three Worlds: music from Woolf Works și cuprinde muzica baletului pus în scenă de Wayne McGregor la Royal Opera House din Londra, un spectacol inspirat din literatura semnată de scriitoarea Virginia Woolf. Albumul a fost lansat la Deutsche Grammophon.

Black Mirror

Albumul apărut pe 21 octombrie 2016 tot la Casa Deutsche Grammophon cuprinde coloana sonoră a serialului de televiziune britanic Black Mirror, o antologie creată de Charlie Brooker și regizată de Joe Wright, al cărei subiect este centrat în jurul analizei societății modernă, o satiră SF la adresa consecințelor neprevăzute ale noilor tehnologii. Black Mirror este una dintre cele mai comentate producții de televiziune pentru care Max Richter a compus muzica. El crează cadrul sonor perfect în care se desfășoară acțiunea într-un viitor nu prea îndepărtat, în care, pe fondul dezvoltării siteurilor de socializare, viața utilizatorilor se transformă într-o dramă cu nuanțe înspăimântătoare.

Max Richter spune: Când m-am întâlnit la Londra cu regizorul Joe Wright, el mi-a spus că a terminat filmările la Black Mirror. Am avut o discuție constructivă despre proiect, apoi am citit scenariul și mi-a plăcut viziunea sa asupra lumii filmului, temele pe care le dorea să sublinieze. Inițial am crezut că este doar o poveste fantastică, însă întregul universul creat în Black Mirror este cu adevărat interesant, iar scrisul lui Charlie Brooker mi-a dat toate indiciile cu care am reușit să creez atmosfera sonoră.

Muzica - a spus odată Alfred Hitchcock - face posibilă exprimarea lucrurilor nespuse în film, ea reușește să creeze sugestiile pe care cuvântul și imaginea fără ea, n-ar fi în stare să le comunice. Iar muzică lui Max Richter exprimă starea unei lumi a nihilismului și a disperării cu o tulburătoare putere de comunicare. Chiar dacă imaginația este supusă unei încercări provocatoare, dat fiind faptul că celelalte elemente ale comunicării lipsesc întotdeauna când muzica de film este difuzată la radio, dar cred că muzica lui Max Richter reprezintă un univers sonor pe care ar trebuie măcar să îl cunoaștem.

Iată de ce vă invit pe 15 februarie la CD Review (11,30) să ascultați în premieră muzical lui Max Richter