VIDEO. The Ceaikovski Project – Volumul I – album difuzat în premieră pe 12 și 13 ianuarie la CD Review

Publicat: miercuri, 11 Ianuarie 2017 , ora 17.14

Proiectul Ceaikovski

Proiectul a fost lansat de dirijorul rus Semyon Bychkov și prin acest album a început să prindă contur și din punct de vedere discografic. De fapt proiectul se întinde pe două continente și angrenează trei orchestre. Lansarea ideii a avut loc la Londra printr-o serie de trei concerte cu Orchestra Filarmonicii BBC, în luna octombrie 2016 la Barbican Center din capitala britanică. O serie similară urmează să aibă loc peste ocean, cu Semyon Bychkov la pupitrul Orchestrei Filarmonicii din New York, în această lună. În paralel cu concertele, dirijorul a înregistrat repertoriul pe care și l-a propus cu Orchestra Filarmonicii Cehe. Acesta este primul volum al proiectului, care a fost lansat deja pe 14 octombrie 2016.

Albumul are o semnificație specială și pentru emblema Decca. El a fost lansat la aproape 40 de ani de la editarea primei colecții dedicate lui Piotr Ilic Ceaikovski, și este primul album cu înregistrări high-definiton cu lucrările maestrului romantismului rus. Casa Decca promite în aceleași condiții de performanță sonoră integrala simfoniilor, concertelor pentru pian și a altor lucrări pentru orchestră, sub bagheta lui Semyon Bychkov.

Patetica și Uvertura-Fantezie Romeo și Julieta

Am iubit muzica lui Ceaikovski de când mă știu și la fel ca toate primele iubiri, acesta nu a murit și nu va muri niciodată - spune Semyon Bychkov.

Sub această impresie vă invit să ascultați, în premieră la CD Review, înregistrările acestui prim volum al Proiectului Ceaikovski, în viziunea dirijorului Semyon Bychkov. Un proiect pe care îl începe cu Simfonia a VI-a op 74 în si minor Patetica una dintre valoroasele creații ale compozitorului rus, despre care Ceaikovski însuși a spus: A fost cea mai buna muzică pe care am compus-o.

Patetica în varianta Bychkov - Orchestra Filarmonicii Cehe este una demnă de luat în seamă. Punctele culminante ale partiturii sunt bine reliefate, pasajele dedicate alămurilor scot în evidență calitățile orchestrei pragheze. Este o interpretare onestă, o construcție sonoră bine proporționată, solidă, cu substanță emoțională, sigură, a unui cunoscător și iubitor al muzicii lui Ceaikovski. Este de apreciat intuiția și performanța interpretării lui Semyon Bychkov.
În concluzie veți asculta, dacă pot spune așa, o "clasică" Simfonie a VI-a "Patetica" de Ceaikovski, semnată interpretativ de Orchestra Filarmonicii Cehe, condusă de Semyon Bychkov.

Uvertura-Fantezie Romeo și Julieta este un adevărat spectacol dinamic, bogat în esențe romantice. Semyon Bychkov conturează împreună cu Orchestra Filarmonicii Cehe povestea acestei drame cu multă căldură. Intensitatea emoțiilor este bine gradată, personajele prind viață în mod firesc, iar marșul funebru din sfârșitul partiturii, datorită sunetului high-definition, parcă este mai impresionant.

După aceste două audiții ale înregistrărilor Proiectului Ceaikovski semnat de Semyon Bychkov pot spune că, în versiunea Orchestrei Filarmonicii Cehe, ne este propusă o lectură uimitor de plăcută a muzicii compozitorului rus, plină de frumusete și pasiune intensă. Se anunță o integrală a lucrărilor orchestrale ale lui Ceaikovski ce poate fi comparabilă cu cele mai valoroase realizate până acum.

Dar, mai bine să așteptăm ca acest proiect să se contureze pas cu pas și să ne bucurăm deocamdată de înregistrările difuzate pe 12 și 13 ianuarie la CD Review, din Volumul I al Proiectului Ceaikovski realizat de Orchestra Filarmonicii Cehe dirijată de Semyon Bychkov.