Arhivă : Recomandări Înapoi

Violonista Mihaela Martin în pagini de Max Bruch și Franz Schubert

Publicat: marți, 18 Octombrie 2016 , ora 15.57

Sunt mulți ani – chiar decenii – care despart cele două înregistrări alese de Mihaela Martin pentru această emisiune… Ambele versiuni  păstrează emoția, suflul unei interpretări live!

Am regăsit-o pe Mihaela Martin în septembrie la București, în “zumzetul” sunetelor de violină care a animat nu numai scena ci și sălile mai mici și culoarele Ateneului Român cu prilejul ultimelor etape ale Concursului Internațional “George Enescu” ediția 2016. Membră a juriului, artista a găsit cu bună voință câteva scurte “pauze” între sesiunile competiției pentru a pune la cale și apoi a încredința microfonului gândurile sale despre:

Concertul nr.1 în sol minor de Max Bruch – acel tip de lucrare în care am găsit mereu ceva nou de spus, care are o retorică a sa, care reprezintă o școală a timbrului romantic...  și despre

Marele Duo în La major D 574 de Franz Schubert – o partitură camerală unde vioara pare o voce de soprană (căci liniile ei sunt mai ales în registrul înalt) și trebuie să cânte dar și să…vorbească…

Marele Joachim spunea că autorii germani au dăruit patru mari concerte viorii, cel mai bogat și seducător fiind cel cu nr.1 scris de Max Bruch.

Fonoteca Radioului are o înregistrare dintr-un concert relativ recent cu Mihaela Martin solistă, în compania Orchestrei Naționale Radio dirijate de Christian Badea; acesteia, Intâlnirea sub semnul capodoperei, îi alătură “un document” sonor din 1982, din cadrul Concursului Internațional de vioară de la Indianapolis: Gran Duo D 574 de Schubert care a fost apoi gravat și pe un LP în Statele Unite. Participarea Mihaelei  Martin la acea competiție a fost răsplătită cu medalia de aur a concursului!

întâlnire sub semnul capodoperelor" - joi 20 octombrie, ora 20,00, în reluare sâmbătă 22 octombrie, de la 13,05

Anca Ioana Andriescu