Arhivă : Se întâmplă la Radio România Înapoi

București fm, de 28 de ani radioul Capitalei

Publicat: joi, 19 Aprilie 2018 , ora 9.06

București fm a aniversat ieri 28 de ani de emisie. Postul aparține de Radio România, fiind primul și singurul post de radio dedicat vieții zilnice a Capitalei. Denumit inițial Antena Bucureștilor, apoi Radio București, parte a rețelei Radio România Regional, București fm este un post de radio dinamic, implicat în viața comunităților, putând fi recepționat pe frecvența de 98,3 MHz în fm și online, pe bucurestifm.ro.

Pentru că de 28 de ani joacă în același film cu bucureștenii, București fm sau, pe numele de alint BFm, și-a răsfățat ascultătorii printr-o seară la film. Midnight Sun, distribuit de Vertical Entertainment, a fost alegerea, iar 28 de ascultători pentru 28 de ani au vizionat în avanpremieră națională o frumoasă și emoționantă poveste. Mai mult, pentru momentul aniversar, echipa BFm a realizat un short movie pe care l-a proiectat pe marele ecran și care poate fi vizionat pe bucurestifm.ro, pe canalul de YouTube al postului și pe pagina de Facebook.

"Pentru noi, Bucureștiul este orașul în care trăim și, mai ales, din care trăim. Ne hrănește fizic și spiritual. Ne oferă mereu ceva nou, ceva inedit, ceva cool, altceva-ul care ne scoate din rutină. Cum orașul se dă pe radio zilnic, asta înseamnă distracție garantată pe frecvența noastră, 98,3. De 28 de ani, personalitatea orașului se aude tare și răspicat pe radio! Cu bunele și relele, cu frumusețile și planurile lui. Viu și deștept, ca noi!", spune Flavia Voinea, Managerul București fm.

"Dacă la Matinal avem invitați cei mai vogă artiști, muzica postului nu putea să fie altfel. De altfel, mai toți artiștii care se aud acum pe radio au venit pentru prima dată la noi în studio, iar multe dintre piesele care au devenit hit-uri s-au auzit pentru prima dată la București fm. Am inventat multe concepte radio pe care acum oamenii le consideră firești și le regăsesc dezvoltate pe multe posturi de radio din România. Sunt lucruri pe care le confirmă cronologia din online",spune Răzvan Petre, realizatorul Matinalului (alături de Marius Stoica) și Playlist Manager-ul BFm.

"Fiecare cu filmele lui din cap. Dacă mai adaugi și 28 de fani în ecuație, matematica anilor devine brusc ofertantă. Sunt mândru sa fiu #bfm la cei 30 de ani ai mei. Promit să bat eu pasul pe loc și să fiu de-o vârstă cu job-ul. Dar face el cinste! La mulți ani de cel puțin 98,3 ori", spune și Marius Stoica, cel de-al doilea Matinal al BFm.

În 2010, postul și-a început parcursul său în fm. A schimbat echipele de realizatori pentru principalele emisiuni, a elaborat desfășurătoare, un pachet audio nou și unitar și o campanie de promovare a noului brand, București fm. Postul și-a definit formatul muzical - Contemporary Hit Radio, ceea ce presupune difuzarea hiturilor curente, contemporane. Publicul țintă al postului a devenit segmentul cu vârste între 30 și 50 de ani, cu studii medii și superioare, ușor preponderent feminin. Temele importante, cu impact, sunt urmărite pe parcursul întregii zile, autopromovate pe www.bucureștifm.ro și pe rețelele de socializare, prin conturile asociate postului.

În 2013 Radio România București fm a continuat procesul de repoziționare, prin obiectivele fixate în grila de programe concepută pentru a îmbunătăți cota de piață a postului și atragerea publicului țintă. Noua grilă a adus schimbări majore în structura programelor de știri: patru jurnale complexe în fiecare zi.

2014 a fost momentul în care Radio România București fm este poziționat pe piața media ca un radio al comunităților, dat fiind caracterul eterogen al locuitorilor din Capitală. Postul difuzează program propriu 24 de ore din 24, cu o grilă ce cuprinde emisiuni de actualitate, muzicale, culturale, inclusiv cultură urbană, cu realizatori dedicați pe fiecare linie de emisiuni. Grupajele de știri sunt proprii și difuzate din oră în oră, cu jurnale extinse la 8:00, 12:00, 17:00 și 20:00. În prime-time, intervalul de difuzare al știrilor este de 30 de minute.

Radio România București fm s-a afirmat pe rețelele de socializare, mai ales pe Facebook, prin campanii de succes - EU aleg ROmania (prima pagină de Facebook a Radio România care a atins 100.000 de vizualizări în cadrul unei singure campanii), dar și prin implementări tehnice - live video stream pe Facebook.

În 2015 au continuat emisiunile și știrile în care sunt abordate atât teme de interes pentru publicul-țintă, cât și actualitatea bucureșteană. Online, București fm a acordat o atenție specială dezvoltării pe Facebook și pe canalul de Youtube București fm, unde există înregistrările emisiunilor Bună dimineața, București, De 10 X România, Pauza de prânz, În comunitate, Sens unic, Linia de noapte și City Break, precum și materialele video realizate de reporterii și redactorii București fm.

Din 2016 București fm capătă și alintul de Be FM. Be fresh, be smart, be cool… Be FM! - noul mesaj care se încadrează perfect în dorințele actuale ale consumatorilor tineri. Be FM este on-air 24 de ore din 24.

Datele de audiență din 2017 arată pentru București un Daily Reach de 20.300 și Market Share de 1.1%. La nivel național, București fm a ajuns la 103.600 Daily Reach și 0.5 Market Share. BFm va continua să fie postul destinat și dedicat bucureștenilor pentru că, așa cum spun cei din echipa radioului, De 28 de ani jucăm în același film!