Arhivă : Evenimente Înapoi

Campania 'Ascultă 5 minute de muzică clasică' în debutul proiectului aniversar 'Radio România Muzical - 15'

Publicat: vineri, 24 Februarie 2012 , ora 15.21

Luna martie 2012 înseamnă pentru unicul post românesc de radio clasic, jazz & more - Radio România Muzical - sărbătorirea a 15 ani de la înființare. Radio România Muzical a emis prima oară în 24 martie 1997.

Radio România Muzical a pregătit un proiect aniversar care se va derula în luna martie 2012, care debutează, chiar de la 1 martie, cu o nouă ediție a campaniei "Ascultă 5 minute de muzică clasică". Este a patra ediție a acestei campanii care s-a derulat până în prezent în octombrie 2010, martie și octombrie 2011.

Principiul acestei campanii este simplu: difuzarea a cinci minute de muzică clasică, zilnic, în cât mai multe spații neconvenționale, altele decât sălile de concert, acolo unde afluxul de public/vizitatori este cât mai mare. După experiența primelor ediții, s-a putut constata interesul ridicat al publicului pentru această formă inedită de promovare a muzicii clasice, acea categorie de public care și-ar dori să consume mai multă cultură, dar din varii motive, nu o poate face.

Practic, din 1 și până în 31 martie va putea fi ascultată, zilnic, câte o lucrare celebră din repertoriul clasic, însoțită de un scurt anunț referitor la proiect și detalii despre lucrarea propusă spre audiție. Partenerii proiectului sunt: două lanțuri naționale de hipermarketuri, 3 mall-uri, un lanț național de librării, un lanț național de magazine de bricolaj, 6 muzee din București și din țară și va fi de asemenea reflectat pe LCD-urile din transportul public bucureștean.

De asemenea, zilnic (la orele 8 și 18,30 de luni până vineri și 9,45 și 18,54 sâmbăta și duminică) piesa zilei din campania "Ascultă 5 minute de muzică clasică" poate fi ascultată și la Radio România Muzical.

Pe parcursul lunii mai 2012, campania "Ascultă 5 minute de muzică clasică" va ajunge și în școlile din București și din țară, alături de un concurs adresat copiilor, cu tema: "Ce-mi spune muzica clasică".

Mai multe informații despre această campanie pot fi accesate pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute.

"Ascultă cinci minute de muzică clasică" este un proiect Radio România Muzical, inițiat și dezvoltat de Cristina Comandașu, redactorul șef adjunct al postului.

Partenerii proiectului pentru ediția martie 2012 sunt:

Carrefour România

Cora

Băneasa Shopping City

Iulius Mall Iași

Iulius Mall Timișoara

Mr. Bricolage

Librăriile Humanitas

Muzeul Național Cotroceni

Muzeul Național Peleș

Castelul Bran

Muzeul Brukenthal din Sibiu

Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei din Cluj

Muzeul Țăranului Român

"Pentru noi contează fiecare gest mărunt, pentru că viața însăși este compusă din gesturi mărunte și decizii care nu par importante, dar care apoi se va dovedi că au schimbat totul.

Un astfel de gest mărunt poate fi alegerea de a asculta (măcar) 5 minute de muzică clasică pe zi. Despre influența muzicii asupra intelectului și afectivității umane s-a scris mult, despre importanța muzicii culte în contextul culturii universale, de asemenea. Muzica unei civilizații nu este doar expresia divertismentului acelei epoci, ci sumum-ul tuturor cuceririlor acelei civilizații, de multe ori anticipând și dezvoltările ulterioare.

Studiile arată de asemenea că muzica cultă are efecte directe asupra psihicului uman: este binecunoscut, de exemplu, efectul Mozart asupra copiilor care învăță matematică sau asupra....vacilor care dau lapte.

Ne aflăm într-un timp când dezbaterile asupra mediului înconjurător sunt la ordinea zilei, și este bine să fie așa, pentru că tot pe acest pământ vor trăi și copiii noștri. Ne aflăm însă într-un timp când devine acută preocuparea pentru plantarea unui copac și în adâncul fiecărei ființe umane, pentru că sufletul și conștiința sunt cu adevărate cele mai importante bogății pe care le putem lăsa urmașilor noștri.

Radio România Muzical inițiază așadar un proiect ce-și propune lupta împotriva poluării spiritului: a asculta cinci minute de muzică clasică pe zi poate fi un foarte eficient manifest împotriva tuturor lucrurilor criticate din societatea românească, un gest ce poate polariza toate forțele din piața culturală românească, un gest potrivit tuturor, îndreptat însă mai ales către copiii și tinerii României. »