Arhivă : Cronici Înapoi

În premieră la ONB, "Rigoletto" de Verdi, în anii '20

Publicat: vineri, 21 Februarie 2014 , ora 11.49
O nouă producție la Opera Națională București, Rigoletto, de Giuseppe Verdi - o partitură clasică, une dintre capodoperele teatrului liric. Atunci când te apleci asupra acestui titlu, ți-l poți imagina petrecându-se în oricare perioadă istorică. Ieri seară, a fost ales Chicago, la sfârșitul anilor '20, în timpul prohibiției, iar Ducele a fost Al Capone. Regizorul a fost Stephen Barlow, o personalitate cu multiple valențe artistice. Iată ce mărturisea: "Pornesc complet de la zero, deci pun la îndoială orice, îmi pun întrebări în legătură cu ceea ce se întâmplă în operă și astfel devenim liberi -  eu, interpreții, actorii, cântăreții -  să luăm noi decizii".

Alături de el s-au aflat scenograful Yannis Thavoris și maestrul de lumini Warren Letton. Din distribuție au făcut parte Lucian Petrean, în debut, Shoushik Barsoumian, Robert Nagy, Horia Sandu, Ivan Mvros. Dirijorul spectacolului a fost Cristian Sandu, dirijorul de cor, maestrul Stelian Olariu.


Lucian Petrean: M-am simțit foarte, foarte bine. Este un vis care mi s-a împlinit în această seară. Sunt pentru prima oară pe scena Operei Naționale București, e prima oară când cânt și dintr-o oarecare perspectivă și eu sunt tânăr, pentru că eu efectiv cânt în operă din mai 2010. De când mi s-a explicat conceptul spectacolului, am stat puțin, am analizat, am vizionat și câteva secvențe din acele vremuri, am revăzut anumite imagini din celebrul film Nașul. Din punctul meu de vedere, cred că nu a fost greu și cred că s-a văzut și pe scenă.


Cristian Sandu: În primul rând mă simt onorat și recunoscător că am fost invitat să-mi aduc contribuția la această producție, realmente extraordinară. A fost o plăcere lucrul cu orchestra -  și o provocare, în sensul că repetițiile au fost puține, timpul a fost destul de strâns și am încercat să dăm totul, maxim de randament, într-un timp foarte scurt. Unii dintre acești tineri debutează sau sunt pentru prima dată pe o scenă și răspunderea dirijorului este foarte mare, lipsind acea rutină a atenției distributive, pe care deja profesioniștii scenei o au.


Irina Hasnaș