Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu Vlad Popescu, cadru didactic Universitatea Națională de Muzică din București

Publicat: vineri, 28 Februarie 2020 , ora 10.14

Baterist de jazz și profesor la Universitatea Națională de Muzică din București, Vlad Popescu a făcut din juriul care a selectat reprezentantul României la Euroradio Jazz Competition. Selecția a avut loc în 13 februarie 2020, în Sala George Enescu a Universității Naționale de Muzică din București, Radio România Muzical fiind coproducător.

Cum apreciați inițiativa Radio România Muzical de a organiza o selecție națională în vederea participării la Euroradio Jazz Competition?

Cred că este una dintre cele mai bune inițiative ale începutului de an 2020. Societatea Română de Radiodifuziune s-a implicat de-a lungul timpului în tot felul de acțiuni de promovare și de susținere a tinerelor talente din zona muzicii clasice, iată că a sosit momentul și pentru susținerea muzicienilor de jazz. Prin urmare, consider că este o inițiativă lăudabilă și sper să continue și în anii următori.


Cât de importantă este această participare, în contextul național al muzicienilor de jazz?

Pentru muzicianul de jazz din România și în special pentru studenții care urmează cursurile de jazz din România astfel de concursuri reprezintă poate principala poartă către afirmarea la nivel european și de ce nu, la nivel global. Muzicianul de jazz din România nu are prea multe șanse să pătrundă pe piața internațională de gen, iar astfel de ocazii reprezintă reale oportunități. Este de apreciat și faptul că ansamblurile participante au șansa de a înregistra materialul sonor si că ulterior există posibilitatea ca acest material să ajungă pe posturile Societății Române de Radiodifuziune, posturi de radio care încă reușesc să țină ștacheta ridicată din punct de vedere al calității, într-o piață dominată de posturi de radio care promovează nonvalori.


Faceți o descriere pentru cum s-a prezentat în competiție fiecare dintre ansamblurile participante.

Toate cele trei ansambluri s-au prezentat la un nivel foarte ridicat de profesionalism, ca dovadă stă și greutatea cu care juriul a luat o decizie. Fiecare ansamblu si-a prezentat proiectul într-o manieră proprie, dând dovada faptului că posedă tehnici și cunoștințe vaste pentru a atinge un nivel de exprimare foarte înalt. De la curajul celor din ansamblul 7th Sense de a prezenta o muzică plină de energie cu inflexiuni caraibiene, europene și americane până la experiența de scenă a trioului lui Sorin Zlat și până la îndrăzneala de a rearanja în manieră proprie standarde celebre de jazz a celor din ansamblul condus de Vicenzo Deacu, toți au reușit să țină publicul în priză.


Cât de importantă este colaborarea între Radio România Muzical și Universitatea Națională de Muzică din București, în zona muzicii de jazz?

Pot spune că atât pe plan tehnic cât și logistic colaborarea pentru acest eveniment dintre cele două instituții a fost una foarte bună, iar singurii beneficiari reali ai acestei colaborări sunt, cu siguranță, participanții în concurs, participanți care fie au fost studenți ai departamentului de jazz (Sorin Zlat, Michael Acker, Gabi Matei, Laura Benedek), fie încă sunt. Sper ca în viitor această colaborare să continue și pe alte planuri în ceea ce privește muzica de jazz.


Ce așteptări avem de la Sorin Zlat Trio, în competiția internațională Euroradio Jazz Competition?

Experiența lui și faptul că acest trio evoluează de ceva vreme în piața de jazz din România reprezintă plusuri în cadrul unui concurs, fie el și internațional. Sper și sunt convins că trioul Sorin Zlat va face o figura frumoasă mai departe și că va intra cu siguranță în partea superioara a clasamentului.