Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu pianista Kira Frolu

Publicat: marți, 21 Ianuarie 2020 , ora 10.56

Marți, 21 ianuarie 2020, ora 19:00, pianista Kira Frolu va susține un recital în Sala mică a Ateneului Român. Programul va conține Sonata în do minor, Hob XVI: 20 de Joseph Haydn, Studiul op. 25, nr. 12 de Frédéric Chopin, trei preludii de Claude Debussy, Alborada del gracioso din suita Miroirs de Maurice Ravel și trei piese din suita Petrușka de Igor Stravinski. În următorul interviu, pianista Kira Frolu ne-a oferit mai multe detalii despre acest recital și despre viața sa artistică.

Parcurgând programul recitalului, am observat că vei ordona cronologic lucrări de Haydn, Chopin, Debussy, Ravel și Stravinski. Cum ai alcătuit acest „itinerar” muzical?

Cu siguranță este un program ordonat cronologic, dar sunt mai multe motive în spatele acestei decizii. Pianul a evoluat de-a lungul anilor, de la clavecin, la un instrument care poate substitui o orchestră, iar prima piesă cu care încep concertul este o sonată de Haydn, foarte pură, foarte simplă, în termeni de armonie și de textură, iar pe parcursul concertului, trec prin mai multe piese care experimentează cu sonorități, emoții și închei cu reducția de orchestră a suitei Petrușka de Stravinski.

După cum am văzut, abordezi un repertoriu divers, din punct de vedere stilistic. Ai un compozitor sau un stil de care te simți mai apropiată?

Deocamdată, îmi plac toate stilurile de muzică și din cauza studiilor, dar și din preferința mea. Îmi place să trec prin mai multe stiluri. Sunt mai multe piese din secolul XX în program, dar toate piesele pe care le cânt sunt alese de mine și îmi place să experimentez cu fiecare.

Ce provocări consideri că ridică un recital solo?

Într-un recital solo, toate urechile și toți ochii sunt ațintiți asupra unei singure persoane, așa că, artistul respectiv trebuie să capteze atenția publicului pe toată durata concertului și, în același timp, nu există nici o pauză, deci repertoriul ales necesită o anumită rezistență și fizică și mentală și psihologică, așa că, repertoriul de pe 21 ianuarie este destul de nou, așa că va fi o provocare să văd cum mă voi descurca cu el.

Din anul 2018, studiezi la Royal Academic of Music din Londra. Există diferențe între mediul artistic de acolo și cel din România?

În România n-am avut experiențe la Conservator, dar vorbind din punctul de vedere al concursurilor sau al mediului în general, mi se pare că aici este un mediu mult mai activ, iar lumea are ocazia să socializeze mai mult cu ceilalți artiști, să împartă experiențe. Este o dorință mult mai mare de a împărtăși opinii despre muzică și este așa, tot timpul o senzație că toată lumea lucrează și se îndreaptă într-o anumită direcție.

Mai ai și alte proiecte programate în perioada următoare?

Următorul trimestru la facultate este foarte ocupat, avem foarte multe examene și vom avea și câteva concerte în cadrul Academiei de Muzică din Londra. Voi avea un recital cu cântărețul Simion Novac. Vom interpreta mai multe cântece pentru voce și pian, iar printre alte concerte voi mai avea o prestație cu orchestra din Bacău, Filarmonica Mihail Jora, interpretând concertul nr. 2 (de Serghei Rahmaninov).


Interviu realizat de Vlad Ghinea