Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Gabriel Bebeșelea despre Concertul Regal de la Ateneul român

Publicat: luni, 21 Octombrie 2019 , ora 11.18

În data de 25 octombrie, muzicianul va conduce Orchestra Română de Tineret pe scena Ateneului român.

Pentru început vroiam să vă întreb, când a început colaborarea dumneavoastră cu Orchestra Română de Tineret?

Acum mai bine de cinci-șase ani. Am susținut și o serie de cursuri la Sinaia, cursuri de vară, unde se desfășura acea tabără a orchestrelor române de tineret. Era maestrul Mandeal, maestrul Andreescu, care desfășurau în paralel cu diferite orchestre de tineret aceste cursuri și toate se finalizau cu concerte. Deci am o colaborare destul de îndelungată cu orchestrele române de tineret.


Nu este prima dată când dirijați un concert marca Tinere talente. În 2012 ați urcat pe scena de la Ateneul Român, împreună cu Alexandru Tomescu și ansamblul Stradivarius.

Da, în primul rând, mă bucură această colaborare cu fundația familiei regale și în al doilea rând, fiind un concert caritabil, întotdeauna încerc să mă apropii de acest gen de proiecte, dar am mai avut și alte colaborări cu această fundație, am dirijat chiar și orchestra Fundației Principesa Margareta, formată din muzicieni care aveau bursele fundației și care dețineau aceste burse și care erau sprijiniți de fundație în demersul lor muzical.


Cum a început colaborarea dumneavoastră cu fundația?

Printr-o invitație. De fapt, maestru Christian Badea trebuia să dirijeze inițial concertul, dar atunci nu era în țară și m-a rugat pe mine dacă pot să dirijez acest concert și așa a început colaborarea. Am fost și încă mai sunt unul din mentorii Fundației Principesa Margareta, după aceea am încerca să ofer o linie pentru tinerii muzicieni, ca aceștia să cânte soliști, cu diferite orchestre din țară și am încercat să fac cât mai multe pentru muzicienii din țară care sunt și au fost sprijiniți de Fundația Principesa Margareta.


Spuneați că sunteți unul din mentorii fundației. Ce presupune acest fapt?

Periodic, au loc întâlniri cu bursierii fundației și se discută cu aceștia despre carieră, despre viață. Mie îmi place foarte mult să discut de ei mai mult, să spună ei ce dorințe au, ce vise, ce îi determină să aleagă acest drum ș.a.m.d. După cum ai spus mai devreme sunt foarte preocupat de partea caritabilă, încerc să mă implic cât de mult posibil în această direcție, dar în același timp, consider că educația muzicală trebuie să facă parte și din structuri non-educaționale, adică să facă parte din aceste fundații care sprijină demersul tinerilor artiști. De fapt, fundația nu sprijină doar tinerii muzicieni, sprijină și tinerii artiști vizuali și atunci este o platformă foarte folositoare pentru ca aceștia să-și desfășoare activitatea și să înceapă un drum care e, pe cât de anevoios, pe atât de plin de satisfacție.


Vorbiți-ne vă rog, despre programul pe care-l propuneți. Cum a fost acesta ales?

Este de fapt o călătorie în lumea operei italiene. Toate lucrările sunt doar de operă italiană și introduc aproape un secol de operă. Practic, o să vedem evoluția operei dinspre Verdi înspre Verism și înspre începutul secolului XX.


Și fiind un concert caritabil, presupun că accesibilitatea a fost un factor.

Bineînțeles, dar pe lângă multiplele hituri, ca să le spun așa sunt și arii sau lucrări orchestrale din opere mai puțin cunoscute publicului larg, dar cu siguranță o să fie pe placul publicului.

Interviu realizat de <b>Petre Fugaciu</b>

Interviu realizat de Petre Fugaciu