Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu soprana Andreea Soare

Publicat: vineri, 5 Aprilie 2019 , ora 15.18

În 4 aprilie 2019, Andreea Soare urcă  pe scena Teatrului Capitole din Toulouse în opera "Ariana și Barbă Albastră" de Paul Dukas. Soprana română o întruchipează pe"Mélisande", urmând ca distribuția să fie completată de mezzo-soprana Sophie Koch - "Ariana", bas-baritonul Vincent Le Texier - "Barbă Albastră" și soprana Eva Zaïcik - "Sélysette". Stefano Poda semnează regia spectacolului dirijat de Pascal Rophé. Despre această producția dar și despre recitalul pe care-l va susține la teatrul din orașul francez joi, 11 aprilie, Andreea Soare a vorbit în următorul interviu:

Astăzi 4 aprilie,  vă pregătiți pentru premiera singurei opere scrise de Paul Dukas - Ariana și Barbă Albastră, un fel de Tristan și Isolda, se spune într-un comunicat, în variantă franceză. Cum este această operă?

Această operă este o foarte frumoasă descoperire pentru mine și cred că și pentru publicul francez deoarece, din păcate, nu a fost pusă în scenă de foarte multe ori. Din câte am înțeles, ultima dată a fost pusă acum 50 de ani. Ce pot să vă spun este că este o operă cu multe personaje feminine și cu Barbă Albastră, bineînțeles, singurul personaj masculin. Este adevărat că se apropie foarte mult pe moment cu Tristan și Isolda ca și muzicalitate.


Cum este montarea?

Este una modernă. Regia, decorurile și costumele sunt făcute de Stefano Poda. Totul este alb, iar pe scenă va apărea în actul II labirintul în care soțiile lui Barbă Albastră se pierd și în care sunt prizoniere, făcând referire și la mitologie... firul Ariadnei.


Dumneavoastră veți fi Melisande în această producție; probabil că una dintre soțiile lui Barbă Albastră.

Da. Sunt patru personaje feminine - roluri cântate de trei soprane și o mezzosoprană, iar a cincea soție, Alladine, este rol mut i este interpretat de Dominique Sanda.


Cum este rolul Melisande?

Unul important în egală măsură cu celelalte patru soții ale lui Barbă Albastră, dar este foarte interesant pentru că se vede clar trecerea de la rolul Melisande din opera lui Dukas, la Melisande pe care toată lumea o știe în opera lui Debussy. Și-atunci, pentru mine este un foarte bun început de a fi învățat acest rol și de a-l fi cântat pentru a pregăti rolul lui Melisande din Pelleas și Melisande de Debussy.


Din punct de vedere vocal cum vă simțiți în el?

Nu este un rol dificil din punct de vedere vocal. În această operă, Ariane este singurul personaj extrem de dificil din punct de vedere vocal deoarece cântă de la începutul operei până la sfârșit în continuu.


Vorbiți-ne și despre colaborarea cu partenerii de scenă, mai degrabă partenerele de scenă pentru că există un singur personaj masculin!

Au început repetițiile acum o lună și jumătate și, într-adevăr, am repetat numai noi, fetele, deoarece Barbă Albastră, fiind un personaj secundar în această operă, neavând decât trei fraze, a venit foarte târziu în timpul repetițiilor. Așa încât am încercat să-l integrăm și pe Vincent Le Texier, cel care interpretează Barbă Albastră, ca fiind soțul nostru. Colegele mele sunt franțuzoaice toate. Totul s-a petrecut într-o voie bună și într-un profesionalism exemplar.


Și colaborarea cu dirijorul Pascal Rophe?

Domnul Pascal Rophe este un dirijor foarte calm, foarte răbdător și foarte pozitiv. Pentru dânsul este prima dată când dirijează această operă și ceea ce m-a uimit foarte tare este că se întâmpla adeseori, cel puțin la începutul repetițiilor, să greșească ceva și atunci se oprea și spunea "Vă rog să mă scuzați, a fost vina mea!", ceea ce până acum eu nu am mai întâlnit la un alt dirijor de operă.


Este o operă foarte puțin cântată. Care va fi impactul ei asupra publicului?

Greu de spus, pentru că muzica, într-adevăr, este foarte frumoasă dar este grea pentru un public obișnuit, un public care se duce la operă și vede doar Traviata, Norma, Mozart ș.a.m.d. Nu știu cum va percepe publicul din Toulouse această punere în scenă, deoarece tablourile sunt foarte frumoase, dar sunt dansatoare și figurante care vor apărea nud pe scenă, iar în ultima parte a operei corpurile lor nud sunt pictate în totalitate în negru.


În această serie de spectacole intercalați și un recital la Toulouse.

Pe 11 aprilie voi avea un recital pe scena operei împreună cu Robert Gonnella la pian. În prima parte voi cânta ariile lui Fiordiligi și ale Contesei din Cosi fan tutte și Nunta lui Figaro; voi intercala câteva melodii de Brediceanu și de Gherase Dendrino și voi termina cu niște melodii franțuzești din ciclul Les nuits d'ete de Berlioz, voi cânta Massenet, voi cânta Poulenc și voi termina cu Aria Juliettei de Gounod. Și în plus, în afară de acest recital pe care-l voi avea, o să mai particip la un concert în care vom da integrala melodiilor lui Debussy, concert în care vor participa toți cântăreții din opera Ariane și Barbă Albastră.

Interviu realizat de Jeanine Costache