Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Analia Selis

Publicat: luni, 18 Martie 2019 , ora 10.16

Analia Selis, ce ne pregătiți pentru seara de miercuri?

Este un program fantastic. Este ediția a II-a, a Tango Simfonic. Ediția I a început aici, la Sala Radio, în anul 2015. De atunci și până acum n-am mai cântat „Tango simfonic” la Sala Radio. Am cântat peste tot, dar nu la Sala Radio. De data asta am hotărât să las Sala Radio pentru după câteva concerte ca să fie programul bine, bine pus la punct. Este un tango mai puternic. Am crescut foarte mult ca și cântăreață și ca și în stil tango. Pentru această ediție, a II-a, am adus chiar un pianist de tango, care a venit direct din Argentina special pentru Sala Radio și Omar Massa, pe care publicul din România îl știe deja, pentru că este colegul în Cvintetul ArgEnTango, dar acum locuiește la Berlin și din acest motiv am putut să-l includ și în ediția a II-a „Tango simfonic”. Este un tango autentic, este un tango tradițional, are o putere și o frumusețe deosebită și avem și ceva din tango interbelic, ceea ce este o mândrie românească. Tango interbelic românesc este absolut fantastic, îl descoper în fiecare proiect, cu niște aranjamente deosebite în stil argentinian.


Într-un comunicat de presă ni se spune că sunt și valsuri argentiniene.

Da. Mai sunt două ritmuri pe care le cântăm. Este tango, este vals și este și milonga, pe care le cântăm în stil de tango. Așa că oamenii or să asculte și valsuri în stil argentinian și milonga. Este un repertoriu deosebit.


Cum se numește acest proiect?

Tango simfonic, ediția a II-a, „Milonga de Mis Amores”. Vroiam să fac diferența între prima ediție și a doua și am tot căutat un titlu pentru această ediție, a doua. Voiam să fie un titlul uneia din piese. Și mi se părea extrem de potrivit „Coracon al Sur”, care înseamnă Inima spre sud, dar mi-a remarcat soțul meu că sudul aici e Craiova și nu cred că se potrivște foarte bine. Și am zis, ok, atunci schimbăm. „Milonga de mis amores” este una din piese, incluse în repertoriu și este o piesă care vorbește despre iubirea pentru acest stil de muzică și mi s-a părut foarte potrivit.


Repetițiile sunt în plină desfășurare. Cum decurge această colaborare cu dirijorul Jozsef Horvath, bandeonistul Omar Massa și pianistul și compozitorul Julian, Caeiro?

Foarte bine. Jozsef este dirijorul cu care am colaborat cel mai mult pentru acest proiect. Venim de câteva concerte deja cântate cu el și cu bandeonist și cu Julian. Am avut un mini tur în Ardeal săptămâna trecută. Eu cu Jozsef mă înțeleg fantastic. Este un dirijor care mă înțelege. Înțelege stilul pe care îl cânt și este foarte deschis, are încredere. A avut încredere și în prima ediție și în această a doua ediție. Iar Omar Massa îmi este și un drag prieten și pe Julian îl descopăr pe zi ce trece. Nu-l știam foarte bine ca persoană, dar important este atât că Julian, cât și Omar, cât și Jozsef și cât și eu personal, iubim tango și atunci toată iubirea aceasta merge și către orchestră și putem să generăm o energie foarte frumoasă, pentru că respectăm și iubim acest stil de muzică, iar orchestra își dă seama de acest lucru și atunci nu este decât o colaborare fantastică.


Înțeleg că este un turneu.

Noi venim deja de un mic turneu care îl terminăm acum cu Sala Radio. Am avut Cluj, am avut Oradea, am avut Zalău, am avut Târgu-Mureș și acuma se sfârșește să zicem cu acest concert din Sala Radio.


Primul proiect a avut un mare succes la public. Cum invitați publicul la Sala Radio?

Publicul care este la Sala Radio este un public care îmi este în suflet, îmi este în cartier, îmi este aproape de casă și atunci este un fel de casă și publicul este un public pe care eu îl iubesc foarte mult și cred că mă iubește foarte mult, așa că nu am decât să zic că îi aștept, știu că sala este plină, ceea ce este fantastic, se întâmplă de fiecare dată și asta este dovada că publicul are încredere în ceea ce aduc eu.


Interviu realizat de Jeanine Costache