Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Angela Șindeli, coordonatoarea proiectului 'VOXearlyMUS'

Publicat: vineri, 2 Martie 2018 , ora 13.53

Duminică, 4 martie 2018, se încheie programul intensiv intitulat Contempor-early music: embracing the new, eveniment găzduit de Conservatorul Regal de la Haga, parte a proiectului european VOXearlyMUS, inițiat de Universitatea Națională din București. Studenți și profesori din cinci conservatoare europene (Conservatorul Regal de la Haga, Conservatorul Arrigo Boito din Parma, Conservatorul Arrigo Pedrollo din Vicenza, Conservatorul Joseph Haydn din Eisenstadt și Universitatea Națională de Muzică din București) și reprezentanți ai Fundației Italiene pentru Muzică Veche, ai Asociației Naționale Corale din România și ai Asociatiei Europene a Conservatoarelor (AEC) s-au reunit în jurul unui repertoriu extrem de ofertant, cel al muzicii vechi. Pe durata celor 9 zile de lucru intensiv, au avut loc ore individuale și de ansamblu, workshop-uri, conferințe, concerte și vizite la cele mai importante obiective culturale din orașul gazdă, Haga. Am aflat mai multe detalii de la coordonatoarea proiectului din partea UNMB, soprana Angela Șindeli.

Cel de-al treilea program intensiv din cadrul proiectului  VOXearlyMUS, se derulează sub denumirea Contempor-early music: embracing the new. Ce înseamnă mai exact acest titlu și ce a adus nou a treia parte a proiectului?

Contempor-early music: embracing the new este un titlu pe care l-am dat având în vedere tematica din acest an, „muzică veche versus muzică contemporană”. Cu acest prilej, studenți, profesori și specialiști din instituțiile deja cunoscute în cadrul programului VOXearlyMUS au ocazia să abordeze repertorii noi extrem de ofertante stilistic. Sunt deja în desfășurare, vorbim de o perioadă care încă este activă. Workshop-uri de improvizație, ornamentică, body awareness, repetiții individuale și de ansamblu, inclusiv un curs de management artistic. Acesta din urmă este un plus față de anii precedenți.


După cum ați spus, cursurile sunt deja în desfășurare, de fapt se apropie de final. Cum au decurs evenimentele de până acum?

Din câte am reușit să aud de la studenți și de la profesorii implicați în acest eveniment, foarte bine. Un concert deja a avut loc pe data de 28 februarie, găzduit de sala de concerte a Conservatorului Regal din Haga, Arnold Schoenberg. Au fost interpretate lucrări aparținând compozitorilor Caldara, Werner, Martinelli, Dediu și Cudalbu, precum și fragmente de muzică bizantină. După cum vedeți este un program extrem de interesant și atât studenții, cât și experții implicați au apreciat că este extrem de util și interesant.


Și mai urmează un concert?

Da. Va fi în ultima zi a programului intensiv, mai precis pe data de 4 martie, găzduit de același conservator din Haga. Va fi, de această dată, un matineu, urmat de un farewell party și de păreri ale celor implicați.


În final, aș vrea să vă întreb dacă mai urmează ceva după cele trei programe intensive. Care este finalitatea înspre care aspiră acest proiect?

Din punct de vedere al desfășurării evenimentelor, va mai fi un multiplayer event, evenimentul final de închidere, găzduit de Universitatea de Muzică din București în mai. Vă lansăm deja invitația de a ne fi alături și de a ne promova în acest sens. Din punct de vedere al finalității efective a proiectului, intenționăm ca, în cadrul Universității Naționale de Muzică din București, să implementăm măcar un modul de muzică barocă adresat ansamblurilor vocale și, de ce nu, și soliștilor.

Interviu realizat de Ana Diaconu