Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu dirijorul Marcello Mottadelli

Publicat: joi, 6 Aprilie 2017 , ora 14.22

Sâmbătă, 8 aprilie, și duminică, 9 aprilie, de la 18:30, Opera Națională București prezintă evenimentul lunii aprilie, premiera spectacolului "Bal mascat" de Giuseppe Verdi. Semnează această producție regizorul german Grischa Asagaroff, alături de italienii Luigi Perego - cel care relizează scenografia și Gigi Saccomandi, căruia îi aparține design-ul luminilor. Coregrafia poartă semnătura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei Naționale București. În 8 aprilie, rolurile principale vor fi interpretate de: tenorul Dario Di Vietri - Riccardo, soprana Andrea Dankova - Amelia și baritonul Lucian Petrean - Renato, iar în 9 aprilie, în același roluri vor putea fi auziți: tenorul Valter Borin, soprana Bianca Mărgean și baritonul Cătălin Țoropoc.

La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Marcello Mottadelli, coordonatorul artistic muzical al Operei Naționale București, cel care a făcut următoarele precizări:


Maestre Marcello Mottadelli, cum este această producție de "Bal mascat", clasică sau modernă?

Este mai degrabă modernă, dar extrem de logică; maestrul Grischa Asagaroff a făcut o treabă foarte bună, el este un nume important în lumea teatrului. Este o regie modernă, dar logică și foarte frumoasă ...și cred că va fi pe placul publicului.


Cum este colaborarea cu interpreții principali, cu echipa în general?

Pentru prima dată cred că succesul acestei producții depinde de succesul echipei. Echipa este foarte importantă pentru unitatea spectacolului, și dacă lucrăm cu toții, dacă ne dăm interesul pentru aceeași cauză, cred că va ieși un lucru bun. Avem în această distribuție voci foarte frumoase, dar cea mai importantă este munca în echipă, să colaboreze, să se simtă unul pe celălalt.


Ce ne puteți spune despre interpreții principali Amelia, Riccardo și Renato. Interpreții rolului Riccardo sunt doi tenori
italieni?

Da, avem doi tenori italieni, foarte buni și foarte diferiți. Un tenor spinto pentru distribuția primului spectacol și un tenor mai liric, Valter Borin, pentru distribuția celui de-al doilea spectacol. Așa că am ascultat, am lucrat cu două tipuri de registre. De asemenea, pentru Amelia sunt două interprete diferite, o soprană slovacă Andrea Dankova și soprana noastră Bianca Mărgean - foarte tânără și foarte talentată, cu o voce generoasă, căreia eu îi întrevăd o carieră lungă și frumoasă. Diferiți sunt și cei doi baritoni - interpreți ai rolului Renato. Lucian Petrean solist în primul spectacol și Cătălin Țoropoc - de asemenea sunt foarte diferiți dar au în comun același tip de caracter pentru personajul Renato.


Ce a fost cel mai dificil de realizat în această producție?

Nu este nicio notă ușor de cântat pentru că nicio notă nu este scrisă ocazional, fiecare notă este foarte clar pusă acolo unde îi este locul. Dificile sunt și acele pizzicati de la corzi, sau pasajele de fortissimo care trebuie să fie foarte dramatice… vreau să spun că totul trebuie cântat corect, cu acuratețe, de la prima și până la ultima notă din operă.


Și în stil, desigur.

Absolut, am lucrat foarte mult cu orchestra pentru a obține un anumit tip de sunet pentru muzica lui Verdi. Poate credeți că este simplă muzica operei "Bal mascat", dar nu este deloc așa. Am căutat fiecare aspect, am analizat fiecare notă pentru a găsi culoarea și stilul și binențeles acestea să se adapteze vocilor pe care le avem.


În final vă rog să adresați o invitație publicului.

Cred că muzica și concepția regizorală sunt spectaculoase. Este un spectacol frumos, de la decoruri la lumini și costume așa că sper ca publicul să vină cu sufletul deschis să asculte o muzică frumoasă și să vadă un spectacol minunat.

Interviu realizat de Jeanine Costache