Arhivă : Interviuri Înapoi

Cornel Pană este solistul Orchestrei de Cameră Radio

Publicat: miercuri, 25 Martie 2015 , ora 11.10

Orchestra de Cameră Radio adresează miercuri, 25 martie 2015, publicului o invitație la o seară muzicală într-o formulă inedită: două concerte ce aparțin Barocului muzical, unul semnat de Vivaldi și cel de-al doilea aparținând lui Händel, vor fi interpretate în versiunea pentru nai. Solistul ansamblului condus de Cristian Brâncuși va fi Cornel Pană.


Reveniți pe scena Sălii Radio pentru a colabora cu Orchestra de Cameră Radio și cu Cristian Brâncuși. Câteva cuvinte despre reîntâlnirea cu acești muzicieni?

Este bine zis revenire și nu venire pentru că am mai colaborat cu această orchestră încă de trei ori. Iar Cristian Brâncuși mi-a fost coleg de conservator - mai mare decât mine, dar mi-a fost coleg - și avem o afinitate sufletească. Orchestra este percepută ca fiind una prestigioasă, este o orchestră de elită, sunt toți oameni de microfon și n-am decât superlative de adăugat.


Interpretați în această seară două concerte din perioada barocă în transcripție pentru nai. Cât de dificilă e această trecere de la flaut la nai?

Este dificilă pentru că este vorba de o altă tehnică, este vorba de o altă utilizare a naiului și de o altă manieră, o altă articulație, o altă tratare a vibrato-ului, a sonorității. Este destul de dificil, dar intenția mea dintotdeauna a fost să scot naiul de sub imaginea de instrument de folclor și să îl prezint ca un instrument pertinent oricărui gen de muzică.


Cum se încadrează naiul în acest stil baroc?

Eu cred că se încadrează fantastic de bine. Este abordabil orice compozitor, mai puțin muzica de trompetă cu multe salturi, dar articulația clară, sonoritatea clară a acestui instrument îl fac foarte binevenit în muzica barocă, mai ales în muzica barocă.

Invit pe toți cei care iubesc naiul, invit pe toți cei care nu cunosc naiul și invit pe toți cei care iubesc muzica să facă încă un pas înainte în percepția acestui fenomen muzical imens și să se întoarcă îmbogățit sufletește după această experiență sonoră.


Interviu realizat de Lucian Haralambie