Arhivă : Interviuri Înapoi

'Enescu: l'amore in sepia' - în Carnavalul de la Veneția

Publicat: joi, 12 Februarie 2015 , ora 12.23

Sâmbătă, 14 februarie 2015, la Ateneo Veneto din Veneția (Campo San Fantin 1897), Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția în parteneriat cu VELA - Gruppo AMA și Ateneo Veneto organizează în cadrul ediției din acest an a Carnavalului de la Veneția concertul ENESCU 60 - "Enescu: l'amore in sepia" susținut de violonistul Vlad Maistorovici și pianista Diana Ionescu. Despre acest recital, Vlad Maistorovici ne-a dat detalii.


Enescu: l'amore in sepia. De ce acest titlu?

Pentru că împreună cu Diana am încercat să abordăm două fațete ale muzicianului Enescu, ambele în perspectivă romantică. Am inclus în program dintre lucrările lui preferate ca interpret, din repertoriul său, și compoziții de-ale sale foarte romantice, pentru că recitalul are loc la Veneția de Ziua Îndrăgostiților; așa că este vorba de La Folia de Arcangelo Corelli, Poemul de Chausson, Pavana op.10 din suita pentru pian și Sonata a doua pentru vioară și pian de George Enescu. Așadar e un portret romantic, care amintește de culorile de sfârșit de secol XIX și început de secol XX pe când Enescu scria aceste piese și făcea interpretări care au rămas de referință, cum este Poemul de Chausson sau La Folia de Corelli. Sunt niște timpuri pe care le asociem cu fotografia sepia, așa cum avem multe fotografii cu Enescu din tinerețea sa. Asta este ideea din spatele acestui titlu.


Manifestarea se înscrie în seria internațională dedicată evenimentelor Enescu 60. Cât de importantă este promovarea muzicii acestui compozitor? Altfel spus, ce înseamnă George Enescu pentru Vlad Maistorovici?

Sunt două lucruri distincte. Pentru mine Enescu e univers, o sursă de inspirație continuă și, ca pentru mulți alți muzicieni, a fost și rămâne un idol, un mare model, mai ales ca muzician român. Cu siguranță nu există muzician român care să nu se hrănească din acest mare spirit care este George Enescu și marea muzică pe care ne-a lăsat-o. Din perspectiva promovării muzicii sale, aceasta își va găsi locul cu siguranță. Nu cred că un interpret, de unul singur, poate face schimbări majore sau spectaculoase; lucrurile se întâmplă în timp și sunt pe un făgaș normal. Eu cred în continuare în ceea ce a spus lordul Yehudi Menuhin, că Enescu este un muzician al secolului XXI și iată că lucrurile se adeveresc, timpul său vine!


Ce urmează după acest recital de la Veneția?

După recitalul de la Veneția urmează un concert la Timișoara, tot cu Diana Ionescu dar și în compania Orchestrei Filarmonicii Banatul, cu concerte de Mendelssohn - concert de vioară, concert de pian și Dublul concert pentru vioară, pian și orchestră. După aceea mă reîntorc la Torino, unde voi cânta Trio-ul de coarde op. 3 în Sol major de Beethoven. Urmează tot felul de proiecte camerale, sunt lucruri diferite și cu oameni foarte dragi, cu colaboratori foarte dragi, pe care abia le aștept.

Interviu realizat de Lucian Haralambie