Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu Tobias Möller, responsabil Berliner Philharmoniker Recordings

Publicat: joi, 22 Mai 2014 , ora 12.59

Berliner Philharmoniker Recordings este noua casă de disc a Filarmonicii din Berlin. Lansarea oficială va avea loc pe data de 23 mai 2014. Acest proiect are menirea de a lansa pe piața națională germană și internațională viitoarele programe de concert ale acestui ansamblu renumit. Important este faptul că Filarmonica din Berlin este unic producător al înregistrărilor, al masterizării și al produsului finit de o calitate deosebită. Domnul Tobias Möller este coordonatorul acestui interesant proiect.


Vă mulțumim, domnule Tobias Möller, că ați acceptat să ne oferiți acest interviu în exclusivitate pentru Radio România. Un vis împlinit - Filarmonica din Berlin lansează propria casă de disc, propria editură. Pe 23 mai va fi lansat primul disc al acestei noi case.

Ideea este destul de recentă, dar nu trebuie să uităm faptul că Filarmonica din Berlin are o bibliotecă documentară de aproape o sută de ani. Odată cu înființarea acestei noi case de disc vom începe un nou capitol în istoria noastră de presă și promovare. Ideea s-a născut atunci când am început să distribuim noi înșine o înregistrare proprie cu Patimile după Matei, realizată de filarmonica noastră, și am avut un succes incredibil. Am reunit on-line o comunitate de peste o sută de mii de ascultători, o impresionantă comunitate prin intermediul rețelelor de socializare și prin platforma noastră Digital Concert Hall, o platformă video. Ne-am dat seama că putem fi foarte aproape de mulți iubitori de muzică, de prietenii filarmonicii, toți dorind să dobândească înregistrări ale ansamblului nostru. Astfel ne-am hotărât să facem mai mult în această direcție, să realizăm mai multe înregistrări pe care dorim să le împărțim și cu alții. Încetul cu încetul această idee s-a materializat și astăzi avem primul rezultat - propria noastră înregistrare la propria noastră casă de disc, cu cele patru simfonii de Robert Schumann, dirijate de Sir Simon Rattle.


Care este numele acestei case de disc?

Se numește Berliner Philharmoniker Recording; aceasta pentru a nu se confunda cu concertele Filarmonicii din Berlin și pentru a sublinia că noi suntem producătorii discurilor ce vor fi lansate.


În această epocă în care discul și-a cam epuizat forțele de relevanță, vi se pare o provocare lansarea unei asemenea edituri?

Am căpătat foarte multă experiență în domeniul digitalizării odată cu înființarea platformei audio-video Digital Concert Hall. Suntem uimiți că în foarte multe țări, chiar și în Germania, tradiționalul disc rămâne însă cel mai important vector în media în domeniul muzicii clasice. Nu cred că este vorba neapărat de o competiție între distribuția fizică și cea digitală. Oamenii cer însă un conținut pe orice suport media și atunci trebuie să realizăm un produs fizic, un disc sau, de ce nu, un suport digital.


În afară de discuri, v-ați propus să lansați și viniluri?

Publicul se așteaptă să primească muzică pe orice suport, inclusiv vinil. Vinilul este în creștere pe piața muzicală. În fond, este un test. Vom vedea cum va reacționa publicul. Mă gândesc la faptul că eu însumi sunt un mare cumpărător de discuri cu muzică clasică. Este extraordinar să asculți un disc într-o manieră tradițională. Am făcut un test și suntem impresionați cu câtă nerăbdare așteaptă melomanii noile lansări. Faceți o ofertă și veți vedea cum merg lucrurile!


După simfoniile de Robert Schumann cu Sir Simon Rattle, ce va urma? Care sunt următoarele proiecte editoriale?

Ciclul integral al simfoniilor de Schubert cu Nikolaus Harnoncourt, apoi Patimile după Matei într-o producție semnată Peter Sellers, cu dirijorul Sir Simon Rattle. Vor fi în mod special proiecte importante simfonice, care necesită o deosebită cercetare și pregătire. Va urma ciclul complet Sibelius, tot cu Sir Simon Rattle, ce va fi lansat de casa noastră de disc și multe, multe alte proiecte.


Ce așteptați de la public?

Sper ca publicul să recunoască faptul că produsele noastre sunt deosebite, au un profil special, un conținut și o formă originale. Ceea ce primești în general este un ambalaj de plastic, cu o carte de prezentare foarte subțire și un disc. La ceea ce lucrăm noi foarte intens este la forma de prezentare, la ambalaj, la informațiile pe care le primești sub formă audio și video în HD și, desigur, discul cu conținutul muzical tot în HD. Sperăm ca publicul să înțeleagă că le oferim ceva special, ceva ce este mai presus de obișnuitele lansări de pe piață.

Interviu realizat de Irina Hasnaș