Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu tenorul Teodor Ilincăi

Publicat: vineri, 14 Februarie 2014 , ora 11.26

Tenorul și poetul Teodor Ilincăi, din 2009 este oaspete al marilor scene europene. A debutat la Hamburg în opera "Macbeth" de Verdi, apoi a urmat Viena, Londra, Berlin, Paris și lista ar putea continua. Astăzi tânărul solist străbate lumea și încântă publicul. Agenda lui Teodor Ilincăi pentru anul 2014 include apariții pe scenele teatrelor de opera din Monte-Carlo, Hambrug, Viena, Peralada, Sevilla, Berlin, Macerata Toulouse, Barcelona, Lausanne, Santiago de Chile, Frankfurt și Paris.


Domnule Teodor Ilincăi, iată, în această seară, la opera din Paris, într-un foarte frumos spectacol. Despre ce este vorba
?

Este vorba despre spectacolul Madama Butterfly, de Giaccomo Puccini, în regia celebrului regizor Robert Wilson. Spectacolul este o reluare. Se face la oepra din Bastille și nu numai, dar știu cu siguranță că s-a mai făcut și aici, de multe ori.


Ai o companie interesantă, în ceea ce privește distribuția?

Foarte interesantă. Cu bucurie am aflat, înainte să vin aici, că Gabriele Viviani va fi Sharpless. Istoria mea artistică este strâns legată de a lui oarecum, pentru că el a fost baritonul cu care mi-am făcut debutul la Covent Garden, în "Boema" și cu care m-am reîntâlnit anul trecut în "La Boheme" în aceeași frumoasă producție de la Covent Garden și mă bucur că îl am coleg și aici. Ceilalți sunt de asemenea, artiști foarte valoroși. Rolul lui Cio-Cio San va fi interpretat de soprana din Bulgaria Svetla Vassileva. O surpriză foarte plăcută este că rolul lui Suzuki este interpretat de o româncă de-a noastră dragă, Cornelia Oncioiu. Mai este Goro, interpretat de un italian foarte simpatic, care a făcut de mai multe cunoștință cu această producție,. Îl cheamă Carlo Bosi și totul se va desfășura sub conducerea artistică a dirijorul italian Daniele Callegari.


Iată o companie cât se poate de interesantă. Dar revenind la această producție, din punct de vedere regizoral, cam pe unde ați situa-o?

Este o producție cu totul și cu totul specială regizoral. Din ceea ce am putut eu să observ și din ceea ce am citit despre Robert Wilson, pentru că eu nu-l cunoșteam, încă nu am luat contact cu producțiile lui. El se axează foarte mult pe corpul actorului, de fapt el este un regizor de teatru. Totul este desenat de către actori, în cazul nostru, de către cântăreți. Toată regia este desenată cu corpul și cu brațele și cu poziția corpului în scenă.


Sunteți ajutați pe acest plan și de decoruri?

Decorul este extrem de minimalist, este foarte deschis. Din acest punct de vedere ne dezavantajează puțin, pentru că nu avem sprijin în ceea ce privește vocea, ca să fie proiectată mai bine. Întotdeauna când ai un decor în spate, lucrul acesta te ajută la control, să-ți controlezi mai mult vocea. În cazul ăsta suntem ajutați mai puțin, din păcate. Totul se mimează, totul se desenează, totul este ca un dans.


După acest popas la Paris, ce va urma în agenda dumneavoastră, domnule Teodor Ilincăi?

Va urma "La Boheme", la teatrul Carlo Felice, din Genova, apoi iarăși "La Boheme", la opera din Munchen, unde voi fi în plăcuta companie a încă trei români, deci vom fi patru români pe scenă. Practic, trei români și jumătate, pentru că baritonul care va cânta Marcelo este jumătate ungur.


Cine vor fi cei patru?

În afară de mine va fi Anita Hartig, în Mimi, Laura Tătulescu, în Musetta și Levente Molnar în rolul Marcello.


Și aceste spectacole când se vor desfășura?

Se vor desfășura în luna mai.


Noi vă mulțumim.



Irina Hasnaș