Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu mezzosoprana Mihaela Ungureanu-Binder

Publicat: miercuri, 20 Iunie 2012 , ora 12.19

Mezzosoprana Mihaela Ungureanu-Binder a interpretat la premiera din 18 mai 2012 a operei Falstaff de Giuseppe Verdi rolul Doamnei Quickly, pe scena Operei din Regensburg - Germania. Mai multe detalii în interviul realizat de Corina Kiss.


Cum a fost prima colaborare cu acest teatru?

Sunt, într-adevăr, pentru prima oară în acest teatru, unde încă de la început m-am simțit într-o atmosferă "germană": seriozitate, rigurozitate, punctualitate... fenomene deja cunoscute în spațiul germanic. Dar, să revin la această premieră care este un eveniment important aici, mai ales pentru intendantul instituției care l-a susținut pe regizorul Ernö Weil în proiectul său de a-și încheia contractul de 10 ani în acest teatru cu un spectacol deosebit și cu voci remarcabile.


"Falstaff", un mare succes la Regensburg! Observ din nou nu numai că ești singura româncă pe afiș, dar și că publicul german te-a aplaudat cu o "sonoritate" crescătoare arătându-și bucuria de a te avea pe scena lor. Ce ai simțit când ai ieșit la aplauze?

Întâi, îți mulțumesc că mi-ai onorat invitația și ești aici împreună cu mine, deoarece puțini români au respectul față de artistul român fiind alături de el, susținându-l și ascultându-l live în sală. E important ca publicul să simtă cu tine expresivitatea rolului, frumusețea muzicii, vibrațiile interioare și să se bucure de mesajul direct al artistului. Da!, am avut bucuria și în această seară să simt că publicul m-a înțeles. Oricum, fiecare artist știe că publicul este acela care te clasează.


Ai avut dorința de a cânta acest rol sau a fost o pură întâmplare?

Rolul este foarte frumos, orice mezzosoprană care are posibilitățile vocale pe care rolul le cere, își dorește să-l cânte. Mi s-a propus de către agentul meu austriac și timpul mi-a permis, așa că am luat acest rol. Nu cred că a fost o întâmplare, destinul vieții își spune de multe ori cuvântul.


În această seară ai cântat alături soliști cunoscuți: Johannes Schwärsky în rolul lui Falstaff, Anna Herczenik în rolul doamnei Alice Ford, Seymur Karimov - soțul doamnei Ford. Crezi că vocile celorlalți s-au îngemănat bine cu vocea ta?

Cu toții am reușit să aducem pe scenă jocul și muzica comediei lirice. Cum am mai spus deja, pentru Verdi sunt necesare anumite calități vocale și nu orice cântăreț poate fi o voce verdiană.


Colaborarea cu dirijorul japonez Tetsuò Ban a fost una simplă sau complicată?

Colaborarea mea cu dirijori japonezi are loc deja din primii ani de la Staatsoper din Viena prin Seiji Ozawa, mai apoi desele mele turnee la Tokyo și nu în ultimul rând angajamentele mele de la Berlin, München și multe alte locuri. După părerea mea, colaborarea emoțională la un anumit nivel european este grea cu asiaticii. Sensul cuvintelor în adevăratul lor substrat nu-l pătrund, de aceea e greu să simtă toate intențiile pe care le dorește cântărețul. În schimb, se străduiesc mai mult decât ne putem noi imagina, având o forță de muncă uriașă. Tot respectul în sensul acesta.


Care este următorul plan al mezzosopranei Mihaela Ungureanu-Binder?

De-a lungul carierei mele de peste 20 de ani, cântând pe scene internaționale, am dobândit o dorință enormă ca încet, dar sigur să ajung să cânt cele mai importante roluri de mezzosoprană adecvate culorii mele de voce. O parte din aceste roluri am avut bucuria să le cânt deja. Sigur, mă voi bucura mereu de rolurile verdiene ca: Amneris, Ulrica, Azucena și de repertoriul german semnat de Richard Wagner și Richard Strauss. Cum deja este cunoscut, acum doi ani am fost prima mezzosoprană româncă ce a cântat rolul Klytämnestra din Elektra de Richard Strauss. Acest rol mi-a dat bucuria de a crea personajul, de a ajunge la niște sentimente și trăiri interioare pe care demult le simțeam și doream să le dăruiesc publicului. Și atunci, ca și acum, succesul a fost senzațional!


Te consideri în "vârful" carierei?

Nici un artist inteligent nu se consideră în vârf până nu și-a împlinit toate dorințele. Sunt deja foarte sus pe scara piramidei, însă, aproape de vârf.

Dr. Corina Kiss