Acum: 21.00
Scena europeană • Înregistrări sau concerte în direct.
Urmează: 23.30
Sunete contemporane • Incursiune în lumea muzicii contemporane românești.

 

Apoi: 0.00
Adagietto • În inima nopții, sonorități aduse din inima nopții...

 


Interviuri

Arhivă : 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2005 | 2004 |

'Eu am trăit La Bohéme...'

Publicat: vineri, 25 Noiembrie 2011 , ora 15.00
 
Bookmark and Share

 24 noiembrie 2011 - hotelul Marriott din București. Sesiune de interviuri Angela Gheorghiu. Subiectul: nou lansatul ei disc "Omagiu Mariei Callas", apărut pe piață în 7 noiembrie 2011 (Radio România Muzical l-a prezentat în premieră în 31 octombrie 2011, în cadrul emisiunii Music box accesibilă spre audiție și online). Unicul interviu de substanță acordat unui radio românesc a fost acordat de Angela Gheorghiu Luminiței Arvunescu, realizatoarea binecunoscutei Seri de operă. Un interviu din care vă propunem acum doar un fragment. Continuarea: în emisiunea de Crăciun, difuzată de Radio România Muzical în 24 decembrie, de la ora 20.

Despre compact-discul Omagiu Mariei Callas eu am spus, sincer, de la bun început, că acesta este cel care o reprezintă cel mai bine pe Angela Gheorghiu. Cred că este trecutul, prezentul și viitorul pentru tine.

Da. Într-un fel, da.


Hai să vedem atunci ce înseamnă trecutul, prezentul și viitorul…

Mai întâi trebuie să mă explic puțin… Ideea a început de la Habanera, făcută cu Maria, pentru că tehnic a fost posibil atunci pentru prima oară și în muzica de operă. Suntem colege la EMI; dacă nu aveam această posibilitate - iarăși, a contat foarte mult - deci au fost niște elemente care au dus către… Și în momentul în care mi s-a propus, bineînțeles că am făcut ochii mari, am zis "ce mai este și asta?". Eu începusem inițial un disc de muzică românească. Am înregistrat vreo 4-5 deja și, la un moment dat, a venit ideea cu Maria Callas.


Practic, ei au venit cu această idee?

Da. Dar nu cu ce anume, doar voiau ceva cu ea. Și m-am gândit atunci să fie vorba nu de o arie dramatică, de ceva care să meargă totuși, să putem cânta împreună și pentru că noi știam că o să filmăm, că o să facem și un clip, voiam o imagine a mea, chiar și a ei, de femeie fericită, luptătoare, liberă. Adică, întotdeauna la operă, am tot spus, ne place să plângem - drame, melodrame - e un nesfârșit izvor de lacrimă. Ne place, este senzațional, pentru că acolo sunt cele mai multe emoții, dar am zis, gata, facem Habanera. Da, accept! Și tehnic a fost posibil - și asta este foarte important, și faptul că suntem amândouă la EMI, iarăși a fost un motiv.


Rezultatul e cu adevărat formidabil…

Rezultatul a fost formidabil. Sunt bucuroasă că am acceptat, sunt bucuroasă și pentru faptul că la vârsta mea Maria nu mai cânta demult. Deci am vrut să fac un adevărat omagiu și de aceea repertoriul este eclectic, de aceea eu nu am vrut să fac doar arii pe care le-a cântat numai pe scenă sau numai pe disc; aproape fiecare arie a avut o poveste - într-un anume fel am ales-o.


Vom vorbi pe rând despre fiecare dintre ariile incluse de tine pe CD.

Începem cu La Bohéme. La Bohéme este povestea mea…


Este povestea ta și ceea ce mi-a plăcut mie, că nu e prima arie. Este această arie Donde lieta, care este superbă…

Această arie este prima mea arie de succes. În ce sens de succes? Doar această arie am cântat-o la audiția mea de la Covent Garden. Și datorită acestei arii - nici nu am mai cântat-o pe cealaltă - am convins. Și apoi, tot ce mă leagă de Boema înseamnă Londra, înseamnă Covent Garden, înseamnă viața mea privată.


De aici am pornit cu ideea mea, că discul o reprezintă în totalitate pe Angela Gheorghiu, pentru că am văzut La Bohéme. La Bohéme pentru Maria Callas nu a fost important, în schimb știam că pentru Angela Gheorghiu a fost.

Dar a fost un moment curios, pentru că este necesar, după părerea mea, în Boema, o și mai multă…


Căldură și simplitate, aș spune eu…

…Și un stil de viață, într-un fel. Eu am trăit La Bohéme.

Interviu realizat de Luminița Arvunescu