Recomandări Înapoi

Daniel Goiți la Întâlnirile sub semnul capodoperelor

Publicat: luni, 5 Decembrie 2016 , ora 6.31

Cu câtă modestie vorbește pianistul Daniel Goiți despre ascensiunea carierei sale...

Ce multă responsabilitate dezvăluie cuvintele sale atunci când se referă la marile opusuri pe care le-a atacat...

Câtă implicare expresivă împletită cu distincție și discreție reflecta versiunile sale interpretative...

Numele pianistului pe care ne-am obișnuit să îl așezăm în galeria valorilor culturale reprezentative ale școlii muzicale transilvănene s-a aflat recent pe afișele stagiunii bucureștene. In ambianța forfotei specifice înaintea repetițiilor, Daniel Goiți a încredințat microfonului câteva dintre gandurile sale, alegând din repertoriul său câteva opusuri care i-au jalonat drumul devenirii artistice: Concertul nr.1 de Creaikovski - despre care a mărturisit că s-a apropiat cu... smerenie și multă răspundere (fiind o partitură de mare complexitate pianistică, ilustrată sonor de mai toți marii artiști în variante foarte convingătoare); un concert pe care cântat de foarte tânăr, la Cluj, pe care l-a reluat de nenumărate ori pe scene diferite... Un reper al traiectoriei urmate de această lucrare în traseul lui Daniel Goiți rămâne momentul întâlnirii - în concert pe scena Studioului "Mihail Jora" al Radio-ului - cu dirijorul Roberto Abbado...

Muzica lui Enescu are o semnificație aparte pentru Daniel Goiți, câștigătorul Concursului Internațional "George Enescu" din 1991... Poezia și atmosfera unică din "Carillon nocturne" l-au fermecat de fiecare dată, iar artistul consideră această pagină unică în literatura epocii...

Între asemenea repere a fost inclusă în sumarul "Întâlnirii sub semnul capodoperei" și o probă de virtuozitate și strălucire instrumentală: "Mefisto-vals" de Franz Liszt - un opus în care bravura este doar un argument în slujba fanteziei interpretative...

Ipostaze pianistice distincte - joi, 8 decembrie, de la ora 20, în reluare sâmbătă 10 decembrie, de la 13,05.

Anca Ioana Andriescu