3 ore cu și despre Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, CD Review.
Urmează: 12.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 12.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Se întâmplă la Radio România Înapoi

Biblia neagră a lui William Blake, spectacol de Ilinca Stihi, nominalizat la secțiunea Drama a Festivalului Prix Maruliæ 2017

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 15 Martie 2017 , ora 13.45
Radio România, prin Teatrul Național Radiofonic, obține o nouă recunoaștere internațională, prin nominalizarea la secțiunea Drama a festivalului Prix Maruliæ 2017, ce se va desfășura la Hvar (Croația) în perioada 20-26 mai, cu spectacolul Biblia neagră a lui William Blake, scenariul și regia artistică Ilinca Stihi.

Spectacolul mai are în palmaresul său și Mențiunea specială a juriului la secțiunea Radio Drama, a Festivalului Prix Italia 2016.

Demersul radiofonic este inspirat de universul spiritual-artistic al lui William Blake, atât de provocator pentru lumea de astăzi, care încearcă ea însăși să-și formuleze o nouă mistică, fie ea și cinică, deschizând din nou lupta cu demonul morții personale și al morții colective (Apocalipsa), reușind să-l redefinească radical. Omul contemporan schimbă, astfel, raportarea directă la operele marii culturi cu care rezonează diferit, filtrate prin noile valori, în noii parametri pe care îi declară. Scenariul Biblia Neagră a lui William Blake propune o călătorie prin operele poetice și filozofice ale autorului. Structura lui, fidelă afirmațiilor lui Blake care consideră imaginația realitate, dar realitate supremă, viziune divină, își asumă o formulă neconvențională.

În distribuție: Andrei Huțuleac, George Ivașcu, Anca Sigartău, Gabriel Spahiu, Andrei Ciopec, Adrian Loghin, Sandra Ducuță, Ciprian Cojenel, cu participarea mezzosopranei Georgiana Mototolea; regia de studio: Milica Creiniceanu; asistența tehnică înregistrări teren: Marius Țoghină, Bogdan Dumitrescu, Răzvan Andrei; muzica originală: Vlad Pasencu; regia muzicală și sound design: Vlad Ioachimescu; redactor și coordonator de proiect: Crenguța Manea; o producție TNR, februarie 2016.