ACUM:
13.05
Polifonii
Baroc, clasic, romantic, coral, creație și interpretare românească - înlănțuite inedit într-o nouă emisiune.
Urmează: 15.25 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 15.29 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Tenorul Ioan Hotea pe scena Operei din Monte Carlo

Bookmark and Share
Publicat: luni, 22 Aprilie 2019 , ora 13.46

În această perioadă, tenorul Ioan Hotea se află la Opera din Monte Carlo, în spectacolul Otello de Giuseppe Verdi.Tenorul Ioan Hotea este interpretul lui Cassio, într-o distribuție cu alți doi români: baritonul George Petean - în rolul Iago și mezzo-soprana Cristina Damian - interpreta personajului Emilia. În rolul Otello evoluează Gregory Kunde, iar rolul Desdemona este interpretat de soprana Maria Agresta. Spectacolul este condus de dirijorul Daniele Callegari, iar Allex Aguilera semnează regia. Despre această producție a Operei din Monte Carlo și despre proiectele sale, a făcut câteva precizări:

Ioan Hotea, interpretați rolul Cassio din opera verdiană Otello la Opera din Monte Carlo într-o companie onorantă, cu încă un român în rolul Iago - George Petean. Cum este regia imaginată de Allex Aguilera?

În primul rând, vreau să spun că suntem trei români; și în rolul Emilia o avem pe Cristina Damian. Cred că e inedit pentru Opera din Monte Carlo să fim trei români în castul în producția de Otello. Producția lui Allex Aguilera este una clasică și autentică, foarte aproape de perioada în care Otello a fost scrisă și aproape cred și de indicațiile lui Shakespeare. Costumele sunt, de asemenea, foarte frumoase și în același stil clasic. Scena... totul se desfășoară pe plajă în așteptarea lui Otello. Furtuna este foarte frumos proiectată, prin video-proiecții.


Vorbiți-ne despre partenerii dumneavoastră de scenă, cei doi români, dar și interpreții rolurilor Otello și Desdemona!

Chiar aseară am avut repetiția generală și a ieșit totul foarte frumos. Am fost foarte impresionat de rolul titular, de Gregory Kunde într-un Otello magnific. El este unul dintre cei mai importanți Otello ai prezentului; a debutat și la Paris și în teatrele importante din lume este un Otello de referință. Apoi Iago... bineînțeles îl avem pe baritonul nostru român George Petean, care face un rol excepțional, de clasă... o voce superbă și cu un legato excepțional; un cântat frumos, italian și pronunție foarte frumoasă. Avem în Desdemona pe Maria Agresta, care a debutat anul trecut în premiera de la Covent Garden în același rol alături de Jonas Kaufmann. E o distribuție excepțională! La fel, în avem pe dirijorul Daniele Callegari, care e un dirijor absolut excepțional, foarte riguros și atent la detalii, la stil; orchestra sună foarte frumos. Pot să spun că este un spectacol închegat și de înalt nivel.


Vor fi trei spectacole - 24, 27 și 30 aprilie. Ce urmează după aceste spectacole? Activați la Opera de stat din Wiesbaden.

Sunt patru spectacole, cu premiera pe 21. După aceste patru spectacole de Otello, mă întorc la Wiesbaden, unde pe 1 mai începe Maifestspiele, care este al doilea cel mai vechi festival din Germania după Baireuth, și acolo o să mă prezint cu două spectacole. Primul este Don Giovanni în care o să-l avem în rolul titular pe Ildebrando D'Arcangelo și sunt foarte fericit să cânt pentru prima dată alături de el. Apoi voi cânta într-un spectacol de Rigoletto. Este prima producție pe care am debutat-o și, de fapt, este un rol pe care l-am debutat anul acesta, alături de Ludovic Tezier în rol principal. După asta o să când Elixirul dragostei în vară, într-un festival în Danemarca. Iar mai apoi, în toamnă, mă așteaptă un calendar foarte, foarte aglomerat, dar foarte interesant. O să debutez la Covent Garden într-o premieră de Don Pasqualle, o să interpretez rolul Ernesto. Iar mai apoi un debut foarte, foarte interesant, la fel, la Dusseldorf în Puritani - o să fie un rol de referință pentru mine, un rol pe care toți tenorii îl așteaptă și este o piatră de încercare pentru noi deoarece este foarte dificil în registrul acut și e ceva care oferă foarte multe satisfacții dacă reușești să-l interpretezi... Apoi, după Puritani, o să fac o premieră la Dusseldorf de Fiica regimentului, apoi plec în Tokyo unde voi cânta Gianni Schicchi și urmează Cosi fan tutte la Opera de Stat din Munchen.

Interviu realizat de Jeanine Costache