ACUM:
10.30
Grădina de... sunete
Lucrări integrale cunoscute din stilurile baroc-modern
Urmează: 12.25 Promo Informații despre evenimentele partenerilor noștri.
Apoi: 12.29 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Tenorul Adrian Dumitru invitatul saptamanii la Perpetuum Mobile din 23 ianuarie

Bookmark and Share
Publicat: joi, 24 Ianuarie 2019 , ora 15.30

Doamnelor și domnilor în studioul Radio Romania Muzical se află tenorul Andrian Dumitru cel care va interpreta rolul titular al operei în concert, eveniment ce va avea loc vineri 25 ianuarie la Sala Radio. Bine ai venit.

Bine v-am găsit, mulțumesc pentru invitație.

Adrian Dumitru ești absolvent al Academiei Naționale de Educație Fizică și Sport și al Universității de Muzică din București, în ce punct al biografiei tale s-a întâlnit sportul cu muzica?

Sportul cu muzica s-au intâlnit de cant am început cu muzica, eu m-am pregătit ca să dau la Conservator, dar n-am putut să mă pregătesc suficient, am renunțat la idea de a incerca la Conservator și am ales Kinetoterapia (secție a ANEF). După aceea am început să mă pregătesc serios pentru muzică, am decis că vreau să fac asta, să fac canto.

Ceva ce ai făcut la Facultatea de Sport te-a ajutat în cariera muzicală?

Evident. Și cântatul presupune un effort fizic, așa că m-a ajutat

Adrian Dumitru ai în palmares mai multe premii în țară și în străinătate, totodată ai cântat în concerte și spectacole pe scenele noastre cât și pe scene din alte țări. Concursurile sau concertele și spectacolele îți dau mai mari emoții?

Concursurile sunt ceva mai dificile, în special în primele etape când te gândești dacă treci sau nu mai departe. Juriul este mai exigent sunt oameni serioși, eu personal nu pot să mă uit la juriu în concurs pentru că mă deconcentrez

Mariana Nicolaesco după ce ai câștigat Premiul 1 la Concursul de Canto din China în 2014 spunea: "siguranță extraordinară în controlul mijloacelor vocale excepționale pe care le are, a reușit să domine psihic toate momentele competiției"

A fost un concurs foarte tare, bine că s-a terminat cu bine. Țin să-i mulțumesc doamnei Nicolaesco care a avut un rol important în pregătirea mea și in prestația mea din acel concurs.

Ai studiat și cu maestrul Ionel Voineag, ce ai învățat de la dânsul, în câteva cuvinte?

Eu am învățat bazele cântului cu alți profesori, dar și dumnealui m-a ajutat

Din anul 2009 până de curând ai cântat la Corului Filarmonicii George Enescu și ai fost angajat al Corului Nihil Sine Deo. Te-a ajutat, te ajută cântatul în cor în cariera vocală?

M-a ajutat enorm și practic Corului Nihil Sine Deo a ajutat la formarea mea. Dirijorul este domnul Emil Matei, care este și un foarte bun bariton și am studiat și cu dânsul. A contribuit la formarea mea ca musician. Țin să îi mulțumesc pe această cale.

Dincolo de diferențele evidente pe care le vedem noi cei din sală apropo de opera în concert față de spectacolul de operă, de pe scenă cum se simte această diferență? Te simți mai bine într-un spectacol de operă sau în opera în concert?

Eu pot să zic că mă simt mult mai bine în opera în concert, interacțiunea este mult mai bună. Fără regie practic ești pe cont propriu, dacă ai experiență și ești bine pregătit e mult mai bine.

Trebuie să reamintesc ascultătorulor că in urmă cu aproape un an ai participat la un astfel de eveniment tot la Sala Radio, ai interpretat Melot în actul 2 din opera Tristan și Isolda, de Richard Wagner cu tenorul Marius Vlad Budoiu, în Tristan și soprana Barbara Krieger, în Isolda. Cum a fost acea experiență?

A fost al 2-lea spectacol al meu de Wagner. Am mai cântat intr-un rol ceva mai măricel în opera "Aurul Rinului" am cântat Mime, tot actul al II-lea. Este o experiență extraordinară să cânți Wagner, este o experiență extraordinară.

Îți place mai mult Verdi?

Da. Pot să zic că da și momentan pentru mine este mai accesibil.

După un "rolișor" cum ai spus tu, în spectacolul în concert de anul trecut, acum iată, esti în prim plan, ca să spun așa, interpretezi rolul principal din Trubadurul de Verdi. Cum îl vezi, cum îl simți pe Manrico? Ce ne poți spune înainte de această premieră?

Manrico este un trubadur, trebuie să fiu un trubadur, un personaj pozitiv, plin de emoții și foarte mare forță.

Ați avut repetiții. Cum te înțelegi cu maestrul David Crescenzi?

Maestrul David Crescenzi este un artist minunat, un dirijor foarte bun.

După Manrico, ce urmează pentru tine?

După Manrico, într-un timp foarte scurt, urmează să debutez pe 1 februarie în opera Bal Mascat de Giuseppe Verdi, de data aceasta în spectacol.

Te-aș ruga să faci o invitație ascultătorilor RRM pentru vineri la opera în concert Trubadurul de Verdi

Vă invit să ascultați la Radio România Muzical opera în concert Trubadurul de Verdi pentru că am înțeles că spectacolul este sold-out.

Mult succes Adrian Dumitru.