Acum: 10.00
Arpeggio • 3 ore cu și despre Compozitorul săptămânii, Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, Review discografic.
Urmează: 12.55
Promo • Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.

 

Apoi: 12.59
Promo RRM • Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

 


Cronici

Arhivă : 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |

AUDIO. Irina Iordăchescu, debut în 'Madama Butterfly' de Giacomo Puccini

Publicat: luni, 15 Mai 2017 , ora 13.33
 
Bookmark and Share
Debutul sopranei Irina Iordăchescu în "Madama Butterfly" de Giacomo Puccini pe scena Operei Naționale București a atras un număr impresionant de melomani, și această reprezentație, ca mai toate în ultima vreme devenind "sold out". Un debut a fost și pentru dirijorul Tiberiu Soare care a dirijat pentru prima dată partitura pucciniană în îndrăgita montare a regizorului Jean Rânzescu. O montare care, cu câteva modificări a rezistat timpului, o mărturie, iată a unei regii de valoare cu un decor neîncărcat, costume sugestive, și o mișcare scenică redusă la gesturi esențiale ce oglindesc dorința de simplitate.


S-au bucurat de revenirea acestei reprezentații pe scena operei bucureștene și cei aflați în sală în rândul cărora l-am regăsit pe muzicologul Grigore Constantinescu:

Este o păstrare a memoriei atmosferei pe care a creat-o maestrul Rânzescu și pe care au respectat-o toți interpreții care au lucrat cu el, începând cu Arta Florescu și ajungând până în zilele noastre.


Debutul Irinei Iordăchescu a fost unul așteptat de melomani, dar și unul pregătit cu multă seriozitate și minuțiozitate de artistă:

Personajul prin originea sa și prin tradiție și prin obiceiuri, prin atitudinea comportamentală, nu-și permite o exteriorizare prea mare a sentimentelor, a trăirilor, a gândurilor și atunci, sigur că acest lucru vine în contradicție cu pasiunea, cu emoția, cu toată învolburarea pucciniană și este foarte greu să faci față acestei emoții strict muzicale și totuși să nu se vadă nimic pe fața ta, în expresia ta, din ceea ce este ca o furtună emoțională. Pentru mine acest lucru este greu, pentru că sunt o fire pătimașă, sunt foarte sensibilă și întotdeauna mă las purtată de muzică.


Alături de principalii parteneri de scenă: Călin Brătescu - interpretul lui Pinkerton, Antonela Bârbat - Suzuki și Ștefan Ignat - Sharpless, Irina Iordăchescu a reușit atât vocal cât și scenic o interpretare mult apreciată de cei aflați în sală, ovațiile rechemând-o în repetate rânduri la rampă. Succesul obținut de artistă a fost prefigurat încă de la pauză de muzicologul
Grigore Constantinescu:

Irina Iordăchescu are o anumită amprentă pe care o păstrează în spectacolele sale. Este vorba de o muzicalitate remarcabilă, de o culoare timbrală care îi este caracteristică și de capacitatea de a convinge prin lirismul cu care abordează frazele poetice și în același timp, prin capacitatea de a urca și de a crea tensiune în momentele importante.


Pentru Irina Iordăchescu, Cio-Cio-San este un punct culminant al carierei sale, o revenire spectaculoasă pe scena operei bucureștene, a fost de părere și marea noastră soprană Maria Slătinaru Nistor:

A fost o seară excepțională. A fost un spectacol pe care mi l-am dorit. În primul rând, s-o revăd pe Irina pe această scenă și într-un rol în care nu am auzit-o niciodată și a fost un succes strălucit și cu o echipă extraordinară. Toți au fost impecabili. Ea m-a impresionat teribil, în afară de calitatea vocală, simțul artistic extraordinar, care a crescut în actul II și actul III a fost sublim și emoționant.


Reportaj realizat de Jeanine Costache