Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Vlad Maistorovici, director Vibrate!Festival

Publicat: vineri, 15 Iunie 2018 , ora 11.27

Vlad Maistorovici, duminică începe cea de-a IV-a ediție a festivalului Vibrate. De această dată cu subtitlul Unison. De unde această idee și ce înseamnă ea?

Unison este un concept împrumutat sau inspirat de compoziția epocală a lui George Enescu, Preludiu la unison și este un titlu care celebrează anul centenar al României, alături de alte câteva sărbători pe care le marcăm în timpul festivalului.


La ce evenimente să ne așteptăm?

Ca întotdeauna, ducem muzica clasică în spații neobișnuite, prezentăm capodopere ale muzicii de cameră în diverse combinații, diverse paralele cu celelalte arte și vom fi prezenți deopotrivă în săli consacrate și în spații alternative.


Din câte văd și titlurile evenimentelor individuale sunt deosebite. Găsim aici West Side Story, Centenar muzical, Sarabande in Darkness. Cum se leagă toate acestea unele de altele?

West Side Story este, un al doilea pas să spunem, după succesul de anul trecut al concertului Game, Set&Music, în care am îmbina muzica și sportul. Anul acesta am primit propunerea de a face un concert în care să se înfrunte ca să spun așa, într-un meci, muzica clasică și jazz-ul, așa că vom marca și 100 de ani de la nașterea lui Leonard Bernstein. De aici și titlul West Side Story. Iată că în program pot fi ascultate compoziții de Bernstein și jazz autentic cu Luiza Zan. Centenar muzical la Aula Universității Transilvania este manifestarea care marchează în mod special, centenarul Marii Uniri, printr-un concert care îl are în prim plan, în dublu rol, de pianist și compozitor pe Dan Dediu. Programul include Cvartetul cu pian nr. 1 de George Enescu și live, coloana sonoră originală de Dan Dediu la filmul Ecaterina Teodoroiu al lui Ion Niculescu Brună din 1931, fiind un film mut. Așadar iată, întotdeauna, muzica nouă, muzica veche, muzica consacrată se întâlnește cu alte discipline. Sarabande in Darkness marchează aniversarea regizorului Mark Bergman, cu un proiect foarte interesant, curatoriat de Petra Binder, care îmbină coregrafia și filmul cu muzica de cameră. String Theory, la Biserica Sf. Petru și Pavel este un concept care a tot venit în edițiile precedente ale festivalului. Este un concert care îi are în prim plan pe Cvartetul Gemeaux, Cvartetul multinațional, bazat în Elveția. Metamorfoză la Biserica Neagră, poemul cutremurător al lui Richard Strauss în versiune de septet. Un experiment anul acesta, Promenada muzicală, în care descoperim sau invităm publicul să descopere spațiile cele mai interesante din Brașov, prin intermediul muzicii clasice. Va fi o zi cu foarte multe surprize, nici jumătate din program nu este publicat. Sunt niște spații surprize, există niște programe surprize. Iar ultimul concert, la Bastionul Țesătorilor are titlul întregii ediții, Unison. Este conceptul la care ansamblul festivalului interpretează Preludiu la unison și alte câteva lucrări românești și de compozitori născuți în România sau influențați de muzică din aceste locuri.


Interviu realizat de Radu Mihalache