ACUM:
10.00
Grădina de sunete
Marea muzică, dincolo de cuvinte: într-o grădină paradisiacă.
Urmează: 12.25 Promo Informații despre evenimentele partenerilor noștri.
Apoi: 12.29 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu pianista Mara Dobrescu

Bookmark and Share
Publicat: vineri, 8 Februarie 2019 , ora 13.42

Pianista Mara Dobrescu va susține, alături de cvartetul „Face à Face”, un recital la Teatrul „Le Ranelagh” din Paris în data de 10 februarie. Cea de-a doua reprezentație a spectacolului va avea loc în data de 18 februarie.


Cum ați plănuit recitalul din data de 10 februarie?

Ideea acestui proiect teatralo-muzical mi-a venit acum mulți ani. De fapt, este un proiect inspirat din textele lui Eugen Ionescu și Marin Sorescu, texte care pe mine m-au mișcat foarte mult în anii adolescenței. Și, iată că pe parcursul anilor, încetul cu încetul s-au transformat în acest spectacol. Este vorba de "Journal en miettes" scris în limba franceză de către Eugen Ionescu și câteva din poeziile lui Marin Sorescu pe care le-am tradus în franceză. Și acestea toate sunt, să spun așa, un pic în dialog cu lucrări muzicale interpretate de către mine și Cvartetul Face a Face. Și suntem într-un dialog de adevărată muzică de cameră cu aceste texte care sunt spune de către marele actor Denis Lavant. Și suntem toți sub "bagheta" regizorului Volodia Serre de la Comedia franceză. Suntem absolut încântați deja de repetițiile pe care acum le susținem. Desigur, este un proiect care a beneficiat și de ajutorul sezonului Franța-România și pe această cale mulțumesc din suflet Institutului Francez pentru susținerea acestui proiect. Să sperăm că va fi mult public pe 10 februarie la Teatrul din Paris, Teatrul Ranelagh.


Cum a fost aleasă partea muzicală a evenimentului?

Partea muzicală a fost pur și simplu inspirată de text. Auzeam, pur și simplu, muzici citind aceste texte. Și, desigur, după aceea au fost anumite lucrări care au rămas până la sfârșit în acest proiect și altele la care am renunțat. Dar, sigur, este o alegere care lasă un anume spațiu acestor texte. Desigur nu am fi putut să facem asta poate cu o sonată de Beethoven sau Mozart, deci sunt multe lucrări minimaliste de Philip Glass, vor fi și lucrări ale lui Philippe Hersant - cu care am lucrat de curând, compozitor francez contemporan, Oscar Strasnoy - de asemenea, am putut colabora și chiar mi-a dedicat câteva din lucrările sale... și John Cage, multe părți de improvizație.

Interviu realizat de Petre Fugaciu