ACUM:
21.00
Scena europeană
Înregistrări sau concerte în direct.
Urmează: 23.30 Sunete contemporane Incursiune în lumea muzicii contemporane românești.
Apoi: 0.00 Sunete contemporane

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu dirijorul american Ryan Bancroft

Bookmark and Share
Publicat: vineri, 7 Decembrie 2018 , ora 12.13

Tânărul artist, laureat cu Premiul I al Concursului Marko pentru Tineri Dirijori din Copenhaga în luna aprilie, va conduce Orchestra Națională Radio în această seară pe scena Sălii Radio.


Cum a decurs repetiția?

Fantastic! A fost o repetiție rapidă astăzi, mai ales cu o lucrare precum Concertul pentru vioară de Mendelssohn, o parte principală din repertoriu. E foarte bine când toată lumea cunoaște lucrarea, astfel încât putem face muzică. Orchestra cunoaște solistul foarte bine, deci e ca o reuniune de familie, e îmbucurător să lucrezi cu oameni care deja se cunosc.


Este pentru prima dată când veniți în România?

Este a treia dată când vin în România, dar a doua dată când dirijez această orchestră. Prima dată am fost la Sinaia - probabil unul dintre cele mai frumoase locuri în care am fost - într-un turneu cu Orchestra de Tineret a Olandei. A doua oară am dirijat Orchestra Națională Radio cu un program Beethoven.


Vorbind de repertoriu - cunoașteți compozitori români?

Desigur, îl știu pe Enescu, cel mai cunoscut compozitor român. Mi se pare fascinant faptul că există muzică inspirată de muzica românească - spre exemplu Dansurile populare românești de Bartók. Muzica românească se răspândește, ceea ce cred că e foarte bine.


Pe site-ul dumneavoastră sunteți prezentat drept "un avocat al muzicii noi". Cum împliniți acest rol?

Comunicând cu compozitorii care sunt în viață. Este unul dintre cele mai importante lucruri - dacă nu cel mai important - să poți conversa cu oameni care scriu muzică ce reflectă timpurile în care trăim. Sau poate nu le reflectă, dar faptul că ei creează în timpul vieții noastre este, cred, important. Este important să fii pasionat de ceea ce se creează acum și e important ca aceste creații să fie prezentate publicului, deoarece - dacă ne gândim - Ceaikovski sau Beethoven compuneau muzica nouă a timpurilor lor, iar noi trebuie să continuăm această tradiție.


În luna aprilie a acestui an ați câștigat Premiul I al Concursului Marko pentru Tineri Dirijori din Copenhaga. Cum arată viitorul?

Incredibil de ocupat - trăiesc în hoteluri și în avioane și cred că este important pentru mine să continui să înțeleg importanța învățatului, mai ales când stau în fața unei orchestre. Încerc să le învăț tradițiile și - în același timp - să înțeleg inovațiile lor.

Interviu realizat de Petre Fugaciu