Interviuri Înapoi

AUDIO. Frumoasa din Pădurea Adormită, premieră la Opera Națională București

Publicat: joi, 10 Mai 2018 , ora 15.11
Opera Națională București prezintă sâmbătă, 12 mai 2018, și duminică, 13 mai 2018, începând cu ora 18:30 premiera de balet "Frumoasa din Pădurea Adormită" de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia și coregrafia poartă semnătura lui Vasily Medvedev și Stanislav Feèo, decorul, costumele și light design-ul sunt realizate de Pavol Juráč. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu. Despre această premieră am stat de vorbă cu prim-balerinii Cristina Dijmaru și Ovidiu Matei Iancu - protagoniștii serii de 12 mai.


Cum vă simțiți în această regie?

Cristina Dijmaru: Este tot o variantă clasică a acestui balet, însă decorurile sunt noi, foarte frumoase, viu colorate și așteptăm cu nerăbdare să vedem ce o să iasă.

Ovidiu Matei Iancu: În această producție totul este nou. E luat de la zero. Coregrafie, costume, decoruri. Până și partiturile muzicale sunt schimbate pe ici pe colo. Nu este nici muzical exact cum a fost varianta veche.


Ce dificultăți ridică rolurile voastre?

Cristina Dijmaru: Pentru iubitorii de balet, care probabil au văzut și alte producții de Frumoasa din Pădurea Adormită este celebrul Rosa Adagio, unde avem patru cavaleri care ne portează de-a lungul acestei partituri coregrafice și pot spune că e unul din momentele cele mai grele din acest balet, precum și ultimul pas de deux din Actul III.

Ovidiu Matei Iancu: Atât pentru băiat, cât și pentru fată, pe lângă partitura tehnică, care este destul de grea cred că cel mai greu în acest balet ș diferă foarte mult de celelalte balete este stilul. Stilul este pur clasic. Pot spune chiar că este unul dintre cele mai clasice balete din punct de vedere al stilul și atunci asta este foarte greu având în vedere că cei care au montat baletul, tehnic vorbind l-au adus în secolul XXI, dar țin foarte mult ca stilul să fie păstrat și atunci îmbinarea tehnicului cu stilul acesta este foarte greu de făcut.


Mai sunt câteva zile până la premieră. Cum a fost colaboarea cu regizorul, cu ceilalți parteneri de scenă?

Cristina Dijmaru: Colaboarea a fost una foarte bună. Mă bucur foarte mult că am avut ocazia să lucrez cu domnu Vasi Medvedev și Stanislav Feco. Sunt doi oameni minunați de la care am putut învăța ca de fiecare dată foarte multe. Iar în ceea ce privește partenerii mei de scenă sunt colegii mei de zi cu ci și pe Ovidiu pot spune că l-am avut ca partener în ultima stagiune, deci ne înțelegem foarte bine.

Ovidiu Matei Iancu: Eu am mai colaborat cu Feco și cu Vasili în trecut la montarea de Corsar. Sunt niște oameni deosebiți care pun foarte mult suflet în ceea ce fac și de asemenea ne inspiră și pe noi să dăm tot ce avem mai bun. Iar legat de partenerii de scenă, cum a spus și Cristina, ne cunoaștem demult. În ultima perioadă am dansat foarte mult împreună și lucrurile sunt simple și frumoase.


Frumoasa din Pădurea Adormită este o poveste de dragoste înaninte de toate. Cum îndemnați publicul să vină la acest balet?

Cristina Dijmaru: Este un balet și pentru cei mari și pentru cei mici. Pentru cei mici cred că pur și simplu feeria atunci când se va deschide cortina și minunăția de culori, mai ales pentru fetițe, de prințese, zâne, personaje de poveste, iar pentru ce mari pot să regăsească exact cum spuneați acea poveste, ca și după 100 de ani se poate întâmpla.

Ovidiu Matei Iancu: Da. Este un spectacol colorat, un spectacol viu. Are o poveste la baza muzica. E superbă. Cred că iubitorii de balet și nu numai ar trebui să vină să vadă spectacolul și sunt convins că or să fie foarte încântați de ceea ce vor vedea.


Interviu realizat de Jeanine Costache