Acum: 21.00
Scena europeană • Înregistrări sau concerte în direct.
Urmează: 23.30
Sunete contemporane • Creații contemporane românești

 

Apoi: 0.00
Adagietto • În inima nopții, sonorități aduse din inima nopții...

 


Cronici

Arhivă : 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |

AUDIO. Finalul Magic al unei Veri

Publicat: joi, 24 August 2017 , ora 12.00
 
Bookmark and Share
După ce în ultimele câteva luni ne-a animat fiecare seară de miercuri, 23 august, iată că Festivalul Internațional "Vară Magică" s-a încheiat aseară, 23 august. Și a fost un final cât se poate de spectaculos, pe măsura întregului parcurs al evenimentului. Invitați pe scenă au fost artiștii ce formează Orchestra Națională de Tineret a Olandei.


Ce înseamnă acest ansamblu ne-a spus Marin Cazacu, gazda serii:

"Aici, pe scena Ateneului Român, în perioada de vară cântă viitorul României. Doamnelor și domnilor, astă seară cântă viitorul Europei, pentru că Orchestra de Tineret a Olandei este alcătuită nu numai din olandezi, are 19 naționalități și, așa cum știm că ar trebui să fie și Europa noastră viitoare, împreună putem construi mult mai multe lucruri decât singuri."

La pupitrul orchestrei s-a aflat dirijorul britanic Mark Wigglesworth, care a propus construcții bune, funcționale pentru toate opusurile prezentate. Seara s-a deschis cu pagini din opera Tannhauser de Richard Wagner, moment în care am putut urmări strălucind suflătorii acestui ansamblu, aceștia realizând cu naturalețe toate pasajele care le sunt dedicate încă din uvertură.

Fără dar și poate, momentul central al serii a fost adus de Concertul pentru vioară și orchestră de Erich Wolfgang Korngold. Compozitorul care a impus sunetul muzicii de la Hollywood pentru multe generații ne oferă în cazul acestui opus câteva pagini cu consistența unuei lucrări concertante, dar culoarea unui film. De altfel, materialul tematic este preluat din peliculele sale, mai cu seamă din Prinț și cerșetor din 1937. De mare impact a fost și interpretarea carismatică pe care am auzit-o aseară venind de la violonistul Alexander Sitkovetsky și Orchestra Națională de Tineret a Olandei.

Ce-a de-a doua jumătate a serii a fost dedicată muzicii baletului Petrușka de Igor Stravinski, versiunea din 1911, pe care a scris-o muzicianul la Paris. Un alt moment plin de culoare și energie, care a pus punct, într-un mod cât se poate de nimerit întregului festival. Așteptăm cu interes să vedem ce ne va rezerva ediția din 2018, mai ales că promisiunile ar fi acelea de a vedea 9 orchestre de tineret pe scena Ateneului Român.


Reportaj realizat de Radu Mihalache