Acum: 15.30
Portret de compozitor • 2 ore cu unul dintre titanii muzicii clasice.
Urmează: 17.25
Promo • Informații despre evenimentele partenerilor noștri.

 

Apoi: 17.29
Promo RRM • Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

 


Cronici

Arhivă : 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |

AUDIO. Cu adevărat o 'Primăvară Magică' la Ateneul Român, în 18 martie

Publicat: luni, 20 Martie 2017 , ora 11.52
 
Bookmark and Share

În 18 martie 2017 am putut asculta sub cupola Ateneului Român un concert special. Într-adevăr această 'Primăvară magică' a fost una de excepție, oferită de o formulă cu mult înnoită a Orchestrei Române de Tineret. Ca de obicei, artiștii au fost conduși de Cristian Mandeal, cel care se ocupă în mod direct de sudarea muzicală a acestui ansamblu. Și se simte... Este unul dintre acele cazuri fericite de 'omul potrivit, la locul potrivit'.

Seara a fost prin excelență dedicată muzicii ruse, o incursiune interesantă printre cele mai sensibile, complexe, dar și memorabile teme create de nume precum Glinka, Borodin, Rimski-Korsakov și Șostakovici. Totul s-a deschis cu uvertura operei 'Ruslan și Ludmila' de Mihail Ivanovici Glinka, un moment electrizant, care a stabilit nivelul de prospețime și de energie pentru întreg concertul. Acest scurt moment a fost urmat de celebrele 'Dansuri polovțiene' din opera 'Cneazul Igor' de Aleksandr Borodin. Cel mai bine pot rezuma ce s-a întrâmplat pe scenă citând-o pe colega mea de concert: 'au fost pasaje de-a lungul cărora efectiv am simțit un fior'.

Un melanj între cele două dispoziții emoționale pe care le-am încercat până atunci a fost Capriciul spaniol de Nikolai Rimski - Korsakov. Momentele solistice au fost în general la înălțime, chiar dacă mi s-a părut că vioara a avut la un moment dat o ușoară tendință de a rări, doar o geană. Violoncelul a reușit să creeze momente cu adevărat magice. După pauză am ascultat Simfonia a IX-a de Dmitri Șostakovici, o lucrare grea, dar care, spre ușoara surprindere a mea, a fost gustată din plin de publicul care a început din ce în ce mai mult să aprecieze muzica acestui autor important. Bisurile au rămas în sfera rusă, în bună parte, cu Vocaliza lui Rahmaninov și un Vals de Haciaturian. Spun în mare parte, pentru că finalul spumos a purtat o amprentă Strauss.


În final vă las cu definiția lui Marin Cazacu pentru Orchestra Română de Tineret:

"Aveți în spatele meu tineri din întreaga Românie, cu vârste curpinse între 18 și 28 de ani. În această seară, așa cum a fost de fiecare dată la evenimentele Orchestrei de Tineret, la Ateneul Român, cred că avem viitorul."


Repotaj realizat de Radu Mihalache